اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چرم

در قرون اخیر پیشرفت تکنولوژی، منجر به ساخت یک سری از محصولات مصنوعی گردید، که از جهت ظاهر و زیردست شبیه چرم طبیعی هستند. در این میان پلاستیک های مشتق از مواد نفتی، عاملی در جهت نوآوری هایی برای جایگزینی چرم طبیعی، و در نتیجه ساخت چرم مصنوعی به شمار می آیند.

Presstoff

این محصول که از خمیر چوب به دست می آمد، در اواخر قرن 18 در کشور آلمان ساخته شد. خمیر چوب تحت فرآیندی خاص به یک محصول چند لایه، با لایه های چسبیده به یکدیگر، تبدیل می گردید. محصول به دست آمده از جهت کارآیی و ظاهر، مشابه چرم طبیعی بود. اما در اثر خم شدن های متناوب و یا مجاورت با رطوبت، به تدریج خراب می شد. Presstoff در طی جنگ جهانی دوم، در آلمان بسیار مورد استفاده قرار می گرفت. به علت محدود شدن تولید چرم طبیعی در آن زمان، این محصول جایگزین مناسبی برای چرم طبیعی، در کالاهایی همچون چمدان، صندوق، کمربند، تسمه و جلد و روکش بود.

Naugahyde

در سال 1914 میلادی، یک کارخانه تولید لاستیک در آمریکا، محصولی با نام تجاری Naugahyde را به عنوان اولین چرم مصنوعی بر پایه لاستیک ابداع نمود. این محصول از محبوبیت خاصی برخوردار شد و برای دهه ها در مبلمان و بسیاری از محصولات تجاری به کار رفت.

Fabrikoid

در 23 اکتبر 1915 میلادی، شرکت DuPont اقدام به ثبت اختراعی تحت عنوان "روش تولید چرم مصنوعی و مححصولات وابسته" نمود، که در اوت 1920 میلادی مجوز ثبت گرفت. این اختراع، فرآیندی جهت تولید منسوج روکش دار بود، که چرم مصنوعی یا کارآیی و کیفیت بالا از آن حاصل می گردید. در این فرآیند منسوجی با ژل پیروکسیلین(pyroxylin) پوشش دهی می شد. ژل پیروکسیلین حاوی نیتروسلولز، بنزول، اتیل استات، روغن کرچک و رنگدانه بود. Fabrikoid در زمینه های گوناگون از مبلمان اتومبیل، روکش سقف اتومبیل کانورتبل، چمدان، جلد کتاب گرفته تا محصولات چرمی کوچک، مورد استفاده قرار گرفت.

PVC (پلی وینیل کلراید)

یکی از محققین شرکت B.F. Goodrich به نام Waldo Semon، ماده ای را تحت عنوان وینیل تولید نمود. پلی وینیل کلراید ابتدا در سال 1872 میلادی، توسط یک شیمیدان آلمانی به نام Eugen Baumann ساخته شده بود، اما در آن حدی که قابل تبدیل به محصولی مشابه پارچه گردد، خالص نبود. پس از جنگ جهانی دوم و با نابسامانی های اقتصادی حاصل از جنگ، ساخت محصولات جدید ارزان قیمت بسیار مورد توجه واقع شد. از این زمان بود که پلی وینیل کلراید جدید، برای تولید انواع محصولات مورد استفاده قرار گرفت. بازار این محصول، از رشدی مداوم در طی دهه های 60 و 70 میلادی برخوردار گردید، و تا به امروز شاهد آن هستیم که از محبوب ترین چرم های مصنوعی، با کاربردی وسیع محسوب می شود.

Corfam

در سال 1963 میلادی، شرکت DuPont یک محصول متخلخل به عنوان جایگزین چرم طبیعی به بازار عرضه نمود. علیرغم براق بودن سطح این محصول و مقاومت آن در برابر نفوذ آب، تنفس پذیر نبود و به اندازه چرم طبیعی انعطاف پذیری و راحتی نداشت. ضمن آنکه قیمت کم و دوام بالای چرم مصنوعی پلی وینیل کلراید، آن را محصول مشتری پسندانه تری کرده بود. در سال 1971 میلادی، شرکت DuPont فروش Corfam را متوقف نمود.

با پیشرفت تکنولوژی طراحی مواد و همچنین فرآیند تولید، هر ساله مصرف کنندگان چرم مصنوعی با گزینه های بیشتری در بازار مواجه شده اند، و انتظار میرود این گزینه ها همچنان به رشد سریع خود ادامه دهد. در این میان می توان به چرم های مصنوعی که در سال های اخیر از مواد طبیعی همچون آناناس، قارچ و خمیر چوب ساخته شده است، اشاره نمود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>