اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بسته بندی

طراحی بسته بندی برای صنایع غذایی طی چند سال آینده با چالش های متعددی نظیر رشد جمعیت، بحران آلودگی هوا و آلودگی آب ها روبرو خواهد شد؛ در نتیجه طراحی بسته بندی محصولات غذایی باید منطبق بر تلاش های صنعت برای بهبود فرآیندهای بکار رفته و خدمات بهتر به مصرف کننده نهایی و حفظ سلامت کره زمین باشد.برخی از مهم ترین نوآوری ها در بسته بندی مواد غذایی که این بخش را طی چند سال آینده پیش خواهد برد در ادامه عنوان شده است.

بسته هایی که دمای مواد غذایی داخل خود را تغییر می دهند

توانایی موجود در بسته بندی برای گرم یا سرد کردن یک محصول یکی از جذاب ترین نوآوری ها در صنعت بسته بندی است که توسط مصرف کننده نهایی فعال می شود. این امر منجر به ظهور قوطی های خود خنک کننده شده است: قوطی هایی که قادر به خنک کردن خود با استفاده از سیستم CO2 مایع هستند که توسط کاربر فعال می شود.

مصرف کننده به سادگی باید بسته را معکوس کرده و پایه قوطی را بچرخاند. بعد از حدود 75 تا 90 ثانیه محتوای بسته بندی می تواند تا 30 درجه سردتر شود، آن هم در بسته ای که به طور 100٪ قابل بازیافت است! این روش توسط شرکت جوزف در ایالات متحده آمریکا پیاده سازی شده است؛ که در حال حاضر شعب بیشتری در کشور مبدا خود افتتاح می کند و سایر شرکت ها را به تولید بسته بندی های خلاقانه خود خنک کننده تشویق می کند.

این پیشرفت جدید همچنین می تواند برعکس عمل کند: بسته ای که اگر توسط کاربر فعال شود، می تواند بدون نیاز به استفاده از مایکروویو یا وسایل دیگر گرم شود. در این مورد، بسته نیاز دارد که مصرف کننده سیستم را با آب سرد پرکند و پس از 15 دقیقه انتظار غذاهایی مانند ماکارونی، برنج یا سوپ گرم شده و برای خوردن آماده خواهد شد.

بسته بندی هوشمند برای بهبود ایمنی مصرف کننده

نوآوری در بسته بندی برای بهبود ایمنی کاربر در رابطه با محصولات فاسدشدنی نیز توسط صنایع غذایی اجرا خواهد شد. بهترین مثال در این زمینه استفاده از تکنولوژی نشانگر است: هنگامیکه این نشان روی برچسب های محصول اعمال می شود، می تواند سطح CO2 محصول را تشخیص دهد؛ این امر نشان می دهد که آیا محصول غذایی داخل بسته بندی هنوز تازه است یا دیگر برای مصرف مناسب نیست.علاوه بر این، این نشانگر ها از طریق تغییر رنگ خود در مورد تعداد روزهایی که محصول در سردخانه مانده است به مصرف کننده هشدار می دهند.

تغییرات در مواد بکار رفته در طراحی بسته بندی صنایع غذایی

این امر باعث استفاده از مواد قابل بازیافت مانند رزین معدنی یا Bees Wrap می شود که یک جایگزین پایدار و قابل استفاده مجدد برای فویل آلومینیوم و یا فیلم هایی که معمولاً برای بسته بندی محصولات غذایی استفاده می شود محسوب می گردد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>