اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


چرم


کوتینگ، لمینیت و امباس

روش های مختلفی برای پوشش دار نمودن چرم اشبالت وجود دارد. مهم ترین روش استفاده از کوتینگ مستقیم است. در این شیوه محلول ویژه پلی یورتان که قبلا فرموله و آماده شده است، بر روی چرم اشبالت توسط تیغه و سیلندرهای ویژه، پوشش داده می شود. ترکیب مورد استفاده معمولا پلی یورتان آروماتیک و یا آلیفاتیک است که با مواد کنترل کننده ویسکوزیته، حلال و جوهر رنگ همراه می شود.

چرم اشبالت پوشش دار شده از مرحله قبلی، وارد عملیات بعدی می گردد. در این مرحله طرح و سایه ای مشابه "چرم طبیعی "بر روی سطح چاپ می شود.روش دیگر استفاده از دستگاه لمینیتور است، فیلمی نازک از جنس پلی یورتان بر روی سطح قبلی لمینیت می شود.

فیلم های پلی یورتان مورد استفاده به صورت های مختلفی در بازار وجود دارند. و با توجه به نیاز مشتری، به اشکال مختلف از لحاظ طرح (انواع چرم حیوانی) و میزان ماتی و براقی وجود دارند.چرم به دست آماده از مرحله قبلی، دارای سطح تقریبا صافی است، سپس توسط غلتک های حرارتی آج دار می شود. آج مورد استفاده می تواند، بر گرفته از طرح آج انواع چرم طبیعی، نظیر: پوست ماری، کروکودیل، گاوی و...باشد.

روش های بسیار زیادی برای دباغی انواع پوست وجود دارد. مهم ترین روش های دباغی عبارتند از: دباغی گیاهی، دباغی با زاج سفید، دباغی با سولفات زیرکونیم، دباغی با مواد روغنی، دباغی نیم کروی، دباغی نیم زاجی، دباغی کروم و... چرم اشبالت بیشتر به روش کروم، دباغی می شود. در دباغی کروم، اسید فرمیک، کربنات سدیم و نمک مواد شیمیایی مورد استفاده هستند.

در این فرایند، نمک ها با الیاف پوست واکنش انجام داده و پایداری بسیار زیادی به الیاف پوست می بخشند. و آن ها را در برابر عوامل میکروب ساز و باکتری ها مقاوم می سازند، چرمی که با این روش ساخته می شود بسیاری از ویژگی های مطلوب را ندارد و در مرحله پوشش پلی یورتان به مشخصات مورد نظر خواهد رسید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>