اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

روغن صنعتی

یک سیستم هیدرولیک به منظور پیش برد کارهای ماشین آلات از مایع تحت فشار استفاده می کند. بنابراین در برخی از این سیستم ها ممکن است خطر اشتعال روغن هیدرولیک تحت فشار وجود داشته باشد. برای اینکه خطر آتش سوزی سیستم های هیدرولیکی که در مجاورت حرارت با فلزات مذاب هستند و یا در دماهای بسیار بالا کار می کنند کاهش پیدا کند روغن های هیدرولیک ضد آتش تولید شده اند.

روغن های هیدرولیک مورد استفاده در صنایعی در حوزه معدن زغال سنگ، تولید آهن و فولاد، تولید خودرو، و همچنین صنایعی مانند کشتیرانی یا صنعت هواپیما باید از خاصیت ضد آتش برخوردار باشند.آتس سوزی روغن هیدرولیک می تواند منجر به نابودی کل تجهیز گردد. در صورت بروز آتش سوزی به دلیل سقوط (در سیستم های هیدرولیکی هواپیما)، روغن هیدرولیک موجود خود به عنوان منبع سوخت اضافی عمل کرده و منجر به گسترده تر شدن آتش سوزی می شود.

روغن های هیدرولیک ضد آتش در واقع با هدف استفاده در حمل و نقل هوایی ابداع شده اند. این مایعات استرهای فسفات هستند و برخلاف روغن های هیدرولیک پایه معدنی، آتش گرفتن آن ها در دمای اتاق بسیار دشوار است. استفاده گسترده از روغن های هیدرولیک ضد آتش، خطر را به طرز چشم گیری کاهش داده و خسارات ناشی از آتش سوزی ناشی از خرابی سیستم هیدرولیک را محدود کرده است. روغن های هیدرولیک ضد آتش به چهار گروه زیر تقسیم می شوند:

  • روغنهای گروه: HFAمحلول روغن در آب
  •  روغنهای گروه: HFBمحلول آب در روغن
  • روغنهای گروه: HFCسیال آب گلیکول
  • روغنهای گروه: HFDسیال فسفات استر

نکته قابل توجه در موضوع ضد آتش بودن روغن های هیدرولیکی آن است که ضد آتش بودن روغن به معنای اشتعال ناپذیری روغن نیست بلکه بدین معنا است که یک زمان تاخیر جهت شعله ور شدن وجود دارد تا افراد بتوانند از محیط خطر فرار کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>