اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


روغن صنعتی


گروه:HFA محلول روغن در آب

در این محلول ذرات ریز روغن به اندازه 2 تا 5 درصد به آب اضافه می شوند. این نوع روغن دارای مقاومت زیاد در برابر آتش زایی، قابلیت تراکم کم و خاصیت خنک کنندگی بالا می باشد. به دلیل نسبت کم روغن، یکی از عیوب این روغن روانکاری ضعیف آن می باشد که می توان با افزودن ادتیوهای مناسب این مشکل را رفع نمود. ضعف دیگر این روغن ویسکوزیته پایین آن می باشد که باعث ایجاد نشتی زیاد در سیستم هیدرولیک می شود. این نوع روغن به صورت گسترده در ماشین آلات معدنی و پمپ های با سرعت پایین کاربرد دارد.

گروه:HFB محلول آب در روغن

در این نوع روغن هیدرولیک، ذرات ریز آب به اندازه 40 درصد به روغن افزوده می شوند. خاصیت روانکاری این نوع اگرچه بهتر از گروه HFA است اما نسبت به روغن های پایه معدنی پایین تر است. دمای کاری این نوع روغن نباید خیلی بالا باشد زیرا باعث تبخیر شدن آب شده و خاصیت ضد آتش بودن روغن از بین می رود. همچنین جنس قطعات هیدرولیکی که در سیستم هیدرولیکی استفاده شده است بایستی با این روغن سازگار باشد.

گروه:HFC سیال آب گلیکول

خاصیت ضد آتش زایی این سیال با توجه به مقدار 30 تا 50 درصد آب بالا می باشد. رابطه ویسکوزیته-دما این نوع روغن نسبت به روغن های پایه معدنی بهتر است. در واقع در این روغن ویسکوزیته با افزایش دما کمتر تغییر می کند. نمودار زیر این ویژگی را نشان می دهد.

روانکارهای گروه HFC نسبت به روغن های پایه معدنی توانایی کمتری در حل کردن هوا در خود را دارند. این بدین معناست که سیستم های هیدرولیکی که از سیال آب گلیکول استفاده می کنند تمایل بیشتری به ایجاد پدیده کاویتاسون دارند. این گروه از روغن ها بایستی به صورت منظم هر شش ماه یکبار بررسی شوند. همچنین دمای کاری این نوع روغن ها نباید از 40 درجه سانتی گراد تجاوز کند. اگر دمای کاری بالاتر است لازم است بازدیدهای دوره ای زودتر انجام شود. از فلزات ناسازگار با این نوع روغن می توان به منیزیم و آلومینیم اشاره کرد. این

روغن همچنین سطوح رنگ شده را تخریب می کند. این روغن را نباید با دیگر روغن ها مخلوط کرد زیرا خواص آن بدتر می شود. نسبت ویسکوزیته-فشار این نوع روغن هیدرولیک نسبت به روغن های پایه معدنی ضعیف تر است. این ادعا در نمودار زیر مشخص می باشد.

گروه:HFD سیال فسفات استر

برخلاف روغن های گروه HFC، نسبت ویسکوزیته - دما این نوع سیال نسبت به روغن پایه معدنی ضعیف تر می باشد. دمای کاری این نوع روغن حداکثر 50 تا 60 درجه سانتیگراد می باشد که در مقایسه با دمای کاری روغن های HFC که 40 درجه سانتیگراد می باشد تمایل کمتری نسبت به تبخیر آب دارد. انواع آب بندها، شیلنگ ها و ادوات لاستیکی آکومولاتورها که در مجاورت با این نوع روغن قرار می گیرند بایستی با دقت انتخاب شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>