اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چرم

فناوری های جدید همیشه جواب گوی نیازهای رو به فزونی ما انسان ها هستند ولی صنایع در ارتباط با مواد پلیمری، از آن دسته علومی هستند که هر چند پیشینه ای کمتر از یک سده دارند ولی نوآوری هایی که در ان انجام پذیرفته، از تمام علوم و فنون موجود در دنیا بیشتر است. هر چند ابداعات و فناوری های نو همیشه در خدمت بشر بوده اند ولی همین تکنولوژی های نوین گاه موجب بروز انواع تقلب و کلاهبرداری قرار می گیرند.

از آن جمله فناوری تولید چرم اشبالت رویه pu است که در صورت عدم رعایت مسایل کیفی راه را برای سو استفاده بسیاری هموار ساخته است. شاید باورش برایتان مشکل باشد، کفش یا کاپشنی که به قیمت گزاف خریده اید، ممکن است کاملا طبیعی نباشد. به عبارتی چرم اشبالت ارزان قیمتی است که بر روی ان پلی یورتان پوشش داده شده است.

تولید چرم از قدیمی ترین صنایعی است که بشر با آن روبرو بوده است و بیشتر از 3000 سال قدمت دارد، پوست توسط عملیاتی به نام دباغی تبدیل به چرم می شود. به طور کلی دباغی موجب جلوگیری از تعفن پوست و خشک شدن آن می گردد پوست حیوانات پس از عملیات دباغی، آماده مصرف و با توجه به خواص پوست استفاده شده، کاربرد پیدا می کنند. نوع مواد اولیه و فرایندی که پوست می گذراند، کاربرد چرم را مشخص می سازد. چرم از پوست حیواناتی چون: گاو، گاومیش، گوسفند، بز، بوفالو، شتر، ماهی، مار و...به دست می آید.

فناوری تولید چرم طبیعی عملیات گسترده ای است و هدف از این فرایند جداسازی کلاژن پوست از ترکیبات غیر کلاژنی آن است، تا چرم در برابر عوامل فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی مقاوم گردد. به طور کلی سه گروه عملیات برای تولید چرم طبیعی وجود دارد، عملیات پیش از دباغی، دباغی و عملیات تکمیلی پس از دباغی.

همانطور که اشاره شد برای فرآوری پوست و تبدیل آن به چرم، عملیات بسیار و زمان بری مورد استفاده قرار می گیرد که همین امر موجب گرانی قیمت چرم طبیعی می شود. از طرفی برای تهیه چرم طبیعی تنها بخشی از پوست حیوان مورد استفاده قرار می گیرد و معمولا قسمت های، شکم، ساق پا، دم و گردن دور ریخته می شوند و در صورت استفاده مصنوع تولید شده، چرم با کیفیتی نخواهد بود.

چنانچه پوست از مقطع به لایه های مختلف برش داده شود، به این عملیات لایه سازی می گویند. برای تولید "چرم اشبالت روکش پی یو "بیشتر از پوست گاو و بوفالو استفاده می شود که پس از برش پوست، لایه مورد نظر ضخامتی بین 5 تا 10 میلی متر پیدا می کند. لایه های برش داده شده شامل، لایه پوستی و لایه گوشتی پوست حیوان می باشند که تنها لایه پوستی در تولید چرم اشبالت مورد استفاده قرار می گیرد. اشبالت لایه لیف دار پوست و زبر است.

برای تولید"چرم اشبالت روکش پی یو"نیار به تکنولوژی و دانش فنی تواما صنعت چرم طبیعی و چرم مصنوعی است و لذا کمتر شناخته شده می باشد. در مقالات آتی به معرفی فرایند تولید"چرم اشبالت رویه پی یو"پرداخته خواهد شد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>