اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چرم

آزمون های زیادی برای ارزیابی ویژگی های فنی انواع چرم مصنوعی وجود دارند که با توجه به کاربردهای گسترده این مصنوع، مورد استفاده قرار می گیرند.کاربرد چرم مصنوعی، تعیین کننده آزمونی است که بر روی آن انجام می پذیرد و به این دلیل پارامترهایی مورد توجه قرار می گیرند که در ارتباط با مصارف چرم مصنوعی باشند، به عنوان مثال در چرم روکش صندلی اتومبیل، پارامترهایی نظیر:

استحکام کششی، درصد افزایش طول، محتوی فیلر و مهاجرت مواد افزودنی به سطح، بیشتر مورد توجه هستند، در حالی که در کفش ساخته شده از چرم مصنوعی، می توان به اهمیت آزمون های خمش و پیچش اشاره کرد. در این آزمون ها کفش درون دستگاه قرار می گیرد و در شرایط مشابه گام زدن انسان ها، تمام قسمت های کفش تحت تنش قرار می گیرد، البته برای قسمت های مختلف کفش (رویه و زیره) هم آزمون های مشابه خمشی/ پیچشی وجود دارد.

از آن جا که بسیاری از تولیدکنندگان چرم مصنوعی با استفاده از فرایند "کوتینگ" اقدام به تولید این محصول می نمایند و خود دارای ماشین آلات آزمایشگاهی کنترل کیفی محصول تولیدی هستند ولی لازم است مصرف کننده های عمده این مصنوع نیز مجهز به کنترل چرم خریداری باشند. در ادامه به معرفی روش های مختلف آزمون چرم مصنوعی خواهیم پرداخت.

آزمون ثبات سایشی ( روش Martindale)

در این آزمون مقاومت سایشی انواع پارچه و چرم اندازه گیری می شود. نمونه های مورد آزمایش بر خلاف حرکت سمباده، و به صورت پیوسته مورد سایش قرار می گیرند. هم چنین برای ایجاد فشار در عملیات سایش، وزنه استانداردی بر روی قطعه قرار داده می شود. در پایان با اندازه گیری وزنی که از قطعه مورد آزمون کاسته شده است، مقاومت ساییدگی آن ارزیابی می گردد.استاندادهای مورد استفاده عبارتند:

  • IS 12673 , 15298
  • BS Handbook 11
  • ISO 8782
  • ASTM D 4970
  • DIN 53863
  • SATRA PM31

آزمون ثبات سایشی ( روش TABER)

دستگاه سایش Taber روش دیگری برای اندازه گیری مقاومت سایشی چرم است. در این روش قطعه مورد آزمون توسط دو غلطک سمباده تحت بار ثابتی، مورد سایش قرار می گیرد. تفاوت وزن نمونه قبل و بعد از سایش، نشان دهنده مقدار مقاومت سایشی آن است.استانداردهای مورد استفاده در این آزمون که برای لاستیک، چرم و چرم مصنوعی مورد استفاده قرار می گیرند همان روش های ISO, ASTM, DIN-EN, هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>