اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چرم

چرم مصنوعی پی وی سی به طور عمده با استفاده از پی وی سی امولسیون، به همراه نرم کننده های خانواده فتالات فرمول بندی می شوند. مهم ترین نرم کننده مورد استفاده DOP است که موجب نرمی و انعطاف پذیری محصول می گردد.

برخی از تولیدکنندگان چرم مصنوعی برای کنترل گرانروی امیزه و گاه به جهت کاهش قیمت تمام شده، به همراه نرم کننده، از مشتقات نفتی و حلال های غیر حلقوی نیز استفاده می کنند، که این امر پس از مدتی باعث مهاجرت مواد ناسازگار و ایجاد لایه ای لزج و نامحسوس بر روی سطح چرم می گردد. لازم به توضیح است که DOP خود به تنهایی و در شرایط مختلف محیطی- به ویژه گرما - به سطح کالا مهاجرت می کند.

با توجه به توضیحات فوق چنانچه دو لایه رخ چرم مصنوعی پی وی سی را بر روی هم قرار دهید، امکان سر خوردن دو قطعه بر روی هم به راحتی امکان پذیر نمی باشد، در حالی که در چرم مصنوعی پلی یورتان، دو رویه چرم به راحتی بر روی هم می لغزند. البته چنانچه بر روی چرم مصنوعی پی وی سی و در حین عملیات تکمیلی، از لاک و یا مرکب چاپ استفاده شده باشد، این آزمون می تواند باعث گمراه شدن شما گردد.

چرم مصنوعی پلی یورتان از نظر چگالی و وزن، سبک تر از چرم مصنوعی پلی یورتان است، این تفاوت وزن را به راحتی می توان در مقایسه وزنی کفش های ورزشی دید.لطافت و زیر دست چرم مصنوعی پلی یورتان بسیار طبیعی و مشابه چرم حیوانی است در حالی که چرم مصنوعی پی وی سی، مشمع گونه و مصنوعی است.

چرم پلی یورتان درسرما انعطاف پذیری خود را از دست نمی دهد، در حالی که چرم پی وی سی بسیار به سرما حساس است و در زمستان بسیار شکننده و خشک خواهد شد. البته چنانچه در فرمولاسیون پی وی سی از نرم کننده های ادیپات استفاده شود، نرمایی آن در سرما بهبود خواهد یافت.
در آزمون سوختن، لبه های شعله در پی وی سی به رنگ سبز و در پلی یورتان سیاه ظاهر می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>