اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاغذ

تا همین چند سال پیش، ایده استفاده از بطری های کاغذی غیرممکن به نظر می رسید. با این حال، با نوآوری های حاصل شده در زمینه بسته بندی های پایدار و بازیافت، دیگر هیچ چیز غیرممکن نیست.علاقه برندهای بزرگ به استفاده از بطری های کاغذی، اگرچه موضوع جدیدی نیست اما در سال های اخیر به علت شدت گرفتن احساسات ضدپلاستیک در جهان، بیشتر شد. در همین راستا، استفاده از بطری های کاغذی جزئی از برنامه توسعه برندهایی مانند کوکاکولا، جانی واکر، کارلسبرگ، پابوکو و برندهای آرایشی و بهداشتی همچون لورئال قرار گرفت.

کاغذ اغلب به عنوان جایگزین بسته بندی پلاستیکی پیشنهاد می شود و حتی محبوبیت بیشتری نسبت به پلاستیک های زیستی دارد.با این حال، داده ها نشان می دهد که یک بسته بندی کاغذی با عملکرد مشابه با نوع پلاستیکی خود، چند برابر بیشتر از آن جرم دارد. در نتیجه به جز بحث ردپای کربنی، اثر کلی زیست محیطی کاغذ بیشتر است. علاوه بر این، جایگزینی پلاستیک با کاغذ ممکن است منجر به مشکلات جدی تامین شود و می تواند تنها یک راه حل موقت باشد.

بسته بندی کاغذی معمولا از 10 تا 20 سنت بیشتر از پلاستیک بر هزینه محصول اضافه می کند که خود یکی از چالش های اصلی استفاده از بسته بندی کاغذی می باشد. برای غلبه بر این مشکل، تلاش صنعت بر استفاده از گستره وسیع تری از مواد به عنوان ماده اولیه کاغذ مانند ضایعات کشاورزی و الیاف چوب سخت و نرم است. امید آن می رود که با استفاده از الیاف زائد، شرکت ها بتوانند به پایداری بیشتری دست پیدا کنند و هزینه ها را کاهش دهند.

یکی دیگر از حوزه هایی که علاقه به استفاده از بطری کاغذی در آن زیاد است مربوط به بطری های آب معدنی می باشد. با این حال، تا امروز قوطی های آلومینیومی در مقایسه با بطری های کاغذی سهم بیشتری از جایگزینی پلاستیک را به خود اختصاص دادند.

با این حال، جایگزینی بطری های پلاستیکی با بطری های کاغذی منجر به نگرانی تولیدکنندگان پلاستیک نمی شود زیرا بعید است این اتفاق در کوتاه مدت در مقیاس قابل توجه رخ دهد و احتمالا در طولانی مدت، پیشرفت های صنعت بازیافت، امکان بازیافت بطری ها و سایر بسته بندی های پلاستیکی را فراهم می کند و اقتصاد دورانی پلاستیک اجازه نمی دهد تا صنعت پلاستیک از بین برود و یا مختل شود.

علاوه بر این، بطری های کاغذی برای ممانعت از نشت رطوبت و مقاومت در برابر عوامل محیطی نیاز به یک پوشش یا آستر پلاستیکی داخلی دارند. شرکت های تولیدکننده بطری های کاغذی ادعا می کنند که این استرها قابل بازیافت هستند اما هنوز چالش های بسیاری بر سر راه بازیافت همزمان کاغذ و پلاستیک وجود دارد و قابلیت جداسازی این پلاستیک از کاغذ نیز وجود ندارد.

همچنین درپوش های این بطری ها معمولا از جنس آلومینیوم یا پلاستیک هستند و برای بازیافت باید جداسازی شوند که این موضوع منجر به تحمیل هزینه های بیشتری برای جمع آوری و دسته بندی می شود.
کلام آخر اینکه، شرکت های بسیاری در پی راه حل هایی برای کاهش زباله های پلاستیکی هستند اما هر راه حل جایگزین، مشکلات مختص خود را دارد که باید یک به یک و با دقت بررسی شوند. با این حال باید به تحقیق و تلاش ادامه داد، بسته بندی های کاغذی نیز به رشد خود ادامه می دهند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>