اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پلاستیک


1.جاده های پلاستیکی

برای جلوگیری از توقف چرخه مصرف پلاستیک ها در اقیانوس ها و محل های دفن زباله، برخی از شرکت ها در سراسر جهان در حال حاضر برای یک استراتژی جدید در تلاشند که عبارتست از: ذوب محصولات پلاستیکی، ترکیب مواد افزودنی و استفاده از مخلوط به دست آمده در ترکیبات بکار رفته در آسفالت خیابانها. MacRebur یکی از شرکت های پیشگام در ساخت جاده های پلاستیکی است.

2.آجرهای سازگار با محیط زیست

در بسیاری از کشورهای کم درآمد به مرور زمان کوه هایی از زباله پلاستیکی جمع می شود. ابتکار آجرهای سازگار با محیط زیست یک راه حل خلاقانه برای استفاده از این زباله های پلاستیکی به صورت مفید و کاربردی دارد: می توان فضای خالی بطری های پلاستیکی خالی را با پلاستیک های تمیز، خشک و یکبار مصرف تا لبه پر کرد؛ این امر باعث می شود مقاومت فوق العاده ای در بطری های پلاستیکی ایجاد شود و مانند یک آجر سازگار با محیط زیست عمل کند که می تواند به عنوان بلوک های ساختمانی قابل استفاده مجدد برای اهدافی مانند ساخت میز، تخت، استیج و یا حتی دیوارها باشد. در آفریقای جنوبی حتی یک مدرسه با استفاده از آجرهای سازگار با محیط زیست ساخته شده است.

3.چاپ سه بعدی مبلمان خیابانی

کمپانی New Raw در شهر بندری تسالونیکی از زباله های پلاستیکی خانوارهای یونانی استفاده می کند و مبلمان شهری تولید می کند. در این پروژه قطعاتی از محصولات پلاستیکی بازیافتی برای تبدیل به محصولات نوآورانه توسط تکنولوژی چاپ سه بعدی، استفاده شده است.

4. پناهگاه پناهندگان از پلاستیک

تعداد پناهندگان و افراد بی خانمان در جهان در حال افزایش است. این امر نیاز به ارائه راه حل های مسکن ارزان قیمت را افزایش می دهد. محققان دانشگاه Bath با همکاری شرکت مهندسی پلاستیک Protomax برای طراحی و آزمایش پناهگاه های قابل استفاده مجدد همکاری کرده اند. مواد مورد استفاده برای پناهگاه ها Storm Board نام دارد و از ضایعات پلاستیکی بازیافتی ساخته شده است. چنین مسکن هایی با هزینه کم و ساخت آسان در آینده بیشتر مورد تقاضا قرار می گیرند و در واقع می توانند بخشی از راه حل همه گیر بزرگ پسماندهای پلاستیکی باشند.

5.گلدان های گل ساخته شده از پلاستیک بازیافتی

یک شرکت هلندی با نام Elho از تیلبورگ چندین سال است که از زباله های پلاستیکی به عنوان ماده اولیه استفاده می کند. شعار آنها این است: "به طبیعت جا بدهید". محصولات تولیدی این شرکت از ظروف آبیاری تا گلدان در تمام رنگ های ممکن است. به عنوان مثال، یک ظرف آب تولید شرکت Elho از 12 بطری پلاستیکی مواد شوینده مایع ساخته شده است.

6. محصولات قابل بازیافت به کمک مغناطیس

Altais Nova که قبلاً به عنوان Aronax Technologies در اسپانیا نامیده می شد، در حال تولید یک افزودنی مغناطیسی است که با اعمال بر روی ماده، باعث ایجاد عایق مناسب هوا و رطوبت می شود. به دلیل خاصیت مغناطیسی ماده افزودنی که ذرات کوچک و پلاکت شکل سیلیکات ها و اکسید آهن است، شناسایی و تفکیک بسته بندی را در مرحله بازیافت آسان می کند. محصولات حساس مانند قهوه و محصولات پزشکی را می توان با استفاده از این محصولات به راحتی ذخیره کرد.

7. پلاستیک ساخته شده از چوب

مرکز تحقیقات فنی فنلاند VTT یک ماده چندلایه قابل احتراق از محصولات جانبی کشاورزی و جنگلداری تولید کرده است که می تواند برای بسته بندی مواردی مانند موسلی، آجیل، میوه های خشک و برنج استفاده شود. این محصولات جانبی چوبی حاوی سلولز، فراوان ترین پلیمر تجدیدپذیر روی کره زمین و یک جایگزین سازگار با محیط زیست برای بسته بندی های پلاستیکی چندلایه بر پایه سوخت فسیلی است.

8. استفاده از کاه به جای فوم پلی استایرن

شرکت Landpack از شهر Alling در باواریا، مواد عایقی از کاه تولید می کند. که به خوبی پلی استایرن عایق بندی می شوند و می توانند در حمل و نقل مواد غذایی استفاده شوند، درحالی که بسیار سازگار با محیط زیست و ارزان هستند. با تولید این محصول کشاورزان نیز خریدار کاه هایی که نیازی به آنها ندارند را پیدا می کنند.

9. ظروف یکبار مصرف ساخته شده از بقایای گیاهی

شرکت Bio-Lutions، مستقر در هامبورگ و بنگلور، یک راه حل موثر برای زباله های پلاستیکی ایجاد کرده است: بسته بندی قابل انعطاف که از بقایای گیاهان ساخته می شود. از ضایعات کشاورزی مانند اجزای گیاهانی که برای اهداف دیگر قابل استفاده نیستند، به عنوان مثال گوجه فرنگی، فلفل، کدو سبز، رازک یا گیاهان شاهدانه و همچنین کاه و علف می توان برای چنین بسته بندی هایی استفاده کرد. مواد افزودنی شیمیایی در کل فرآیند تولید ظروف یکبار مصرف استفاده نمی شود. در آلمان محصولات Bio-lutions از طریق کمپانی PapStar که تولیدکننده ظروف یکبار مصرف مهمانی است، در دسترس است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>