اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کوره

کوره برقی یا کوره الکتریکی برای ایجاد حرارت از قطعه ای استفاده می کند که المنت نامیده می شود. المنت یک سیم با مقاومت بالای عبور جریان است که پس از عبور برق ار آن به شدت گداخته می شود و ایجاد حرارت می کند.این تکنولوژی سالهاست که مورد استفاده قرار می گیرد و لامپهای حبابی قدیمی یکی از موارد المنتهای حرارتی است که همه ما آن را دیده ایم.

اما در این میان موضوعی مطرح می شود و آن هم میزان برق مصرفی و یا به عبارتی میزان آمپر دستگاه کوره یا همان المنت است.برق خانگی تک فاز و 25 آمپر است.و اگر یک کوره بخواهد تک فاز باشد پس باید لزوما زیر 20 آمپر جریان برق نیاز داشته باشد. زیرا اگر بالاتر از این عدد آمپر بکشد باعث می شود فیوز پریده و برق قطع شود.

قطعا در یک محیط کار با 25 آمپر جریان، حتما یک لامپ و یک یخچال و چند وسیله برقی دیگر هم وجود دارد و آنها در حال مصرف آمپراژ هستند.اینجا هست که موضوع کوره برقی تک فاز بسیار مطلب حساس و مهمی می شود و اگر حرفه ای و درست عمل نشود موجب آتش سوزی و خطرات مهلک می شود.

محاسبه المنت کوره

برای ساخت کوره برقی المنتی، محاسبه میزان المنت کوره جهت درست کار کردن آن و همزمان تک فاز بودن بسیار اهمیت دارد.برای محاسبه وات المنت ابعاد کوره بسیار اهمیت دارد و معمولا بالاترین وات المنت برای کوره های تک فاز مربوط به کوره 10 لیتری می شود که باید حداکثر 4000 وات باشد.با توجه به فرمول هایی که در زیر به شما ارائه می شود یک کوره 4 کیلو واتی برقی حدود 18 آمپر مصرف می کند.

چون برق تک فاز 25 آمپر است و در یک خانه یا آزمایشگاه وسائل برقی دیگری هم کار می کند، اگر کوره بیشتر از 4000 وات توان داشته باشد به سایر وسائل برقی تک فاز فشار وارد کرده و سبب می شود فیوز قطع شود.

توان الکتریکی

توان الکتریکی (P)، نرخ تولید یا مصرف انرژی الکتریکی در یک مدار است. یک منبع انرژی مانند منبع ولتاژ، توان تولید می کند یا تحویل می دهد و بار متصل به آن، توان را مصرف می کند. برای مثال، چراغ های روشنایی و گرم کننده ها (هیترها)، توان الکتریکی مصرف کرده و آن را به گرما، نور یا هر دو تبدیل می کنند. هرچه مقدار توان این بارها بیشتر باشد، مصرفشان هم بیشتر است.

نماد توان، P و برابر با ضرب ولتاژ در جریان و واحد آن، وات (Watt) یا W است. از پیشوندهایی مثل کیلو و میلی نیز برای بیان مقادیر بزرگ یا کوچک توان استفاده می شود.با استفاده از قانون اهم می توان فرمول توان را به صورت زیر به دست آورد:

P= V *I

با توجه به فرمول بالا اگر توان کوره 4000 وات باشد و برق تک فاز در ایران هم 220 ولت است. پس آمپر مصرفی می شود تقسیم عدد 4000 به 220 که عدد حدودی 18 به دست می آید که در محاسبات معمولا 20 محاسبه می شود.ساخت کوره با المنت نیاز به تخصص بالا و تجربه سالیان دراز دارد. به خصوص که بخواهید کوره الکتریکی تک فاز تولید کنید.

کوره های برقی تک فاز نهایتا تا 10 لیتر قابل ساخت است و برای لیتراژ بزرگ تر و دمای کاری 900 درجه سانتیگراد به بالا، باید حداقل از دوفاز استفاده شود. البته شرایط ویژه ای هم برای ساخت کوره های صنعتی تک فاز وجود دارد ولی بسیار پر هزینه است.کوره 5 لیتری 1500 درجه تک فاز از جمله کوره های برقی تک فاز است که حدود 20 آمپر جریان میکشد و به راحتی دمای 1400 درجه را در کمتر از یک ساعت به کاربر ارائه می دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>