اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تعریف پتانسیومتر گردان:
مقدار مقاومت پتانسیومتر گردان (متداول ترین نوع پتانسیومتر) با حرکت زاویه ای تغییر می کند. با چرخاندن یک دکمه متصل به محور، لغزنده داخلی حول یک عنصر مقاومتی منحنی شکل حرکت می کند.

الکتریکی10

رایج ترین کاربرد یک پتانسیومتر گردان به عنوان دکمه کنترل صدا است.

پتانسیومترهای گردان کربنی با استفاده از یک مهره حلقه ای و واشر در صفحه جلویی یک جعبه، پوشش یا برد مدار چاپی (PCB) تعبیه می شوند.

این قطعات می توانند یک مسیر یا چند مسیر مقاومتی داشته باشند که در این صورت با نام یک پتانسیومتر گروهی شناخته می شوند و همه آن ها با یکدیگر حول یک محور می چرخند.

با استفاده از یک پتانسیومتر با دو مسیر یا شیار مقاومتی می توان دو بلندگوی یک رادیو یا آمپلی فایر استریو را تنظیم و کنترل کرد. تعدادی از پتانسیومترهای گردان سوئیچ روشن/خاموش نیز دارند.

پتانسیومترهای چرخان می توانند یک خروجی خطی یا لگاریتمی با تلرانس 10 تا 20 درصد داشته باشند. از آن جایی که این پتانسیومترها به صورت مکانیکی کنترل می شوند، می توان از آن ها برای اندازه گیری چرخش شفت استفاده کرد.

یک پتانسیومتر چرخان با یک دور معمولاً قابلیت چرخش کمتر از 300 درجه را از مقدار حداقل تا حداکثر مقاومت دارد. البته پتانسیومترهایی که قابلیت چرخش چند دور را دارند و تریمر (Trimmer) نامیده می شوند نیز برای چرخش بیشتر و دقت بالاتر در دسترس هستند.

در پتانسیومترهایی با چند دور، قابلیت چرخش بیش از 360 درجه مکانیکی در مسیر مقاومتی وجود دارد. این پتانسیومترها گران تر هستند، اما پایداری و دقت بالایی دارند.

رایج ترین پتانسیومترهای چند دور، 3 دور (1080 درجه)، 10 دور (3600 درجه)، 20 دور و بیش از 25 دور هستند که مقادیر اهمی متنوعی نیز دارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>