اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تعریف پتانسیومتر کشویی:
پتانسیومترهای کشویی برای تغییر مقدار مقاومت کنتاکت با یک حرکت خطی طراحی شده اند؛ به گونه ای که، در آن ها، رابطه خطی بین موقعیت کنتاکت کشویی و مقاومت خروجی وجود دارد.

الکتریکی11

این پتانسیومترها به طور گسترده در تجهیزات صوتی حرفه ای مانند میکسرهای استودیو به کار می روند. یکی از معایب پتانسیومترهای کشویی این است که یک شیار طولانی دارند که اجازه حرکت آزادانه تیغه را در طول مسیر مقاومتی می دهد.

این شیارِ باز موجب می شود مسیر مقاومتی مستعد جذب گرد و غبار یا عرق و چربی دست کاربران باشد. برای کاهش این اثرات منفی از پوشش برای این نوع پتانسیومتر استفاده می شود.

از آن جایی که پتانسیومترها یکی از ساده ترین قطعات برای تبدیل موقعیت مکانیکی به ولتاژ متناسب با آن هستند، می توان از آن ها به عنوان سنسورهای موقعیت نیز استفاده کرد.

این سنسورها، سنسور جابه جایی خطی نامیده می شوند. پتانسیومترهایی با مسیر کربنی لغزشی، حرکت خطی (مستقیم) دقیق را در قالب سنسور خطی که یک المنت مقاومتی الحاق شده به کنتاکت لغزان است اندازه گیری می کنند.

این کنتاکت به نوبه خود با یک میله یا شفت به مکانیزم مکانیکی مورد نظر متصل شده است که باید اندازه گیری شود.

در نتیجه، موقعیت لغزنده متناسب با کمیتی که باید اندازه گیری شود تغییر می کند که خود موجب تغییر مقدار مقاومت سنسور خواهد شد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>