اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پیکربندی کلکتور مشترک (CC):
در پیکربندی کلکتور مشترک یا کلکتورِ زمین شده، کلکتور به منبع تغذیه وصل می شود. سیگنال ورودی مستقیماً به بیس متصل می گردد، در حالی که خروجی از بار امیتر گرفته می شود.

الکتریکی25

این ترکیب بندی معمولاً به نام یک ولتاژ فالوور (Voltage Follower) یا امیتر فالوور (Emitter Follower) شناخته می شود.

پیکربندی کلکتور مشترک یا امیتر فالوور، به دلیل امپدانس ورودی بسیار بالا در محدوده چندصد یا چندهزار اهم و داشتن امپدانس خروجی نسبتاً کوچک، در کاربردهای تطبیق امپدانس به کار می رود.

مدار ترانزیستور کلکتور مشترک

ترکیب امیتر مشترک بهره جریانی تقریباً برابر با مقدار β خود ترانزیستور دارد. در پیکربندی کلکتور مشترک، مقاومت بار با امیتر سری است و به همین دلیل جریان آن برابر با جریان امیتر است.

از آن جایی که جریان امیتر ترکیبی از جریان کلکتور و جریان بیس است، مقاومت بار در این پیکربندی هر دو جریان کلکتور و جریان بیس را خواهد داشت. در نتیجه، بهره جریان مدار برابر است با:

این پیکربندی ترانزیستور دوقطبی یک مدار غیروارون گر است که در آن، سیگنال ولتاژ ورودی و خروجی Vin و Voutهمفاز هستند. بهره ولتاژ همیشه کوچک تر از یک (1) است.

مقاومت بار ترانزیستور کلکتور مشترک هر دو جریان بیس و کلکتور را دریافت کرده و یک بهره جریان بزرگ (مانند پیکربندی امیتر مشترک دارد؛ بنابراین، تقویت کنندگی جریان مناسبی با بهره ولتاژ بسیار اندکی خواهد داشت.

می توانیم روابط مختلف بین جریان های DC مجزای گذرنده از هر ساق ترانزیستورها و بهره های جریان DC را در جدول زیر خلاصه کنیم.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>