اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اینورتر منبع امپدانس:
برای غلبه بر مشکلاتی که توضیح دادیم، یک اینورتر دیگر معرفی شده که اینورتر منبع امپدانس (Impedance-Source) یا تغذیه شده با امپدانس یا به طور خلاصه Z-Source Inverter نامیده می شود.

اینورتر2

شکل 3 ساختار یک مبدل منبع امپدانس عمومی را نشان می دهد. این مبدل یک مدار یا شبکه امپدانسی برای کوپل مدار مبدل اصلی با منبع توان، بار و یا هر مبدل دیگر دارد.

با استفاده از این مبدل می توان به ویژگی های منحصر به فردی که در سایر مبدل های منبع جریان و منبع ولتاژ وجود دارد دست یافت.

مبدل منبع امپدانس

شکل 3
همان طور که در شکل 3 می بینیم، مبدل (یا اینورتر) منبع امپدانس از یک شبکه دوقطبی تشکیل شده است. یک سلف هایL1 و L2 و خازن هایC1 و C2 این دوقطبی را تشکیل داده اند و به شکل X قرار گرفته اند تا کوپلینگ منبع امپدانس را برای مبدل (یا اینورتر) به منبع DC، بار یا هر مبدل دیگری بسازند.

منبع DC یک منبع ولتاژ یا جریان است. بنابراین، منبع DC می تواند یک باتری، یکسوساز دیودی، مبدل تریستوری، پیل سوختی، سلف، خازن و یا ترکیبی از آن ها باشد.

سوئیچ هایی که در این مدار به کار می روند، می توانند ترکیبی از قطعات سوئیچینگ و دیودها مانند ترکیب موازی و به صورت معکوس مطابق شکل 1، ترکیب سری مانند شکل 2 و… باشند.

شکل های 4 و 5 دو پیکربندی اینورتر منبع امپدانس سه فاز را نشان می دهند. اندوکتانس های L1 و L2 را می توان با یک سلف انشعاب گرفته شده یا دو سلف جدا ساخت.

مبدل منبع امپدانس

شکل 4

مبدل منبع امپدانس

شکل 5

مفهوم منبع امپدانس را می توان به همه حالت های تبدیل توانDC/AC، AC/DC، AC/ACوDC/DC اعمال کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>