اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

عیوب سیستم شارژ خودرو:
در این بخش، چند مورد را بیان می کنیم که می توانند از نشانه های عیب در سیستم شارژ باشند.

شارژ_خودرو3

توان خروجی کم:
اگر یکی از سه سیم پیچی استاتور دچار مشکل شود، دینام همچنان شارژ می کند، اما مقدار شارژ آن، دو سوم خروجی نرمال است.

از آن جایی که یک آلترناتور یا دینام برای پاسخ گویی همه توان مورد نیاز و در شرایط استفاده از همه بارهای سنگین طراحی شده است، ممکن است هیچ گاه به وجود مشکل احتمالی آن پی نبریم.

اگر چنین مشکلی (قطع یکی از سیم پیچ ها) وجود داشته باشد، فقط در یک شب تاریک و سرد بارانی خود را نشان خواهد داد. زیرا در این شرایط، چراغ ها، بخاری و شیشه پاک کن ها باید همزمان کار کنند. در این صورت، با کم کردن سرعت، نور چراغ ها کاهش می یابد.

اگر دو سیم پیچ از سه سیم پیچ مشکل داشته باشند، احتمالاً وجود مشکل زودتر عیان خواهد شد.

اگر یکی از شش دیود بسوزد، مدار متناظر با آن باز شده و مشابه مشکل سیم پیچ ها، خروجی کم می شود. البته اگر یکی از دیودها اتصال کوتاه شود، جریان را از هر دو جهت از خود عبور می دهد و مشکلات دیگری را در پی خواهد داشت.

در این حالت، دیودِ اتصال کوتاه شده اجازه عبور جریان AC در سیستم الکتریکی خودرو را می دهد و ممکن است به سنسورها و پردازنده ها آسیب وارد شود و مشکلات پیش بینی نشده ای رخ دهد.

ولتاژ بالا:
همان طور که گفتیم، رگولاتورِ ولتاژ برای محدود کردن ولتاژ خروجی آلترناتور به14.5 ولت یا کمتر از آن طراحی شده است تا از سیستم الکتریکی خودرو محافظت کند. اگر رگولاتور خراب شود و ولتاژ کنترل نشده در سیستم وجود داشته باشد، چراغ ها و سایر قطعات برقی می سوزند یا آسیب جدی می بینند.

افزایش ولتاژ مسئله بسیار خطرناکی است. خوشبختانه این مشکل به ندرت در خودرو رخ می دهد و اغلب خطاهای سیستم منجر به کاهش ولتاژ یا جریان می شوند.

نویز:
از آن جایی که در هنگام روشن بودن موتور، روتور همیشه می چرخد، لازم است یاتاقان ها به گونه ای باشند که شفت آزادانه بچرخد.

اگر برای یکی از یاتاقان ها مشکلی پیش بیاید، صدای نویز از آلترناتور شنیده خواهد شود. در این صورت، با استفاده از گوشی عیب یابی می توان قطعه چرخانی را که با تسمه مارپیچی می چرخد و نویز تولید می کند پیدا کرد.

تعمیر سیستم شارژ خودرو:
رایج ترین کاری که معمولاً برای تعمیر سیستم شارژ انجام می شود، تعویض دینام با یک دینام نو یا تعمیر آن است.

تعمیر دینام موجود می تواند هزینه ها را نسبت به تهیه یک دینام جدید کاهش دهد. تعویض دینام معمولاً کمتر از یک ساعت طول می کشد، مگر آنکه محل آن دسترسی مناسبی نداشته باشد.

اغلب دینام ها به سادگی قابل دسترس هستند و روی موتور تعبیه شده اند. تعویض دینام اغلب کار ساده ای است و در صورت داشتن امکانات لازم می توان آن را به آسانی انجام داد. البته همیشه باید دقت کرد که قبل از هر کاری اتصالات باتری جدا شوند.

در برخی موارد دیگر که مشکل مربوط به رگولاتور ولتاژ است، می توان آن را تعویض کرد. البته برای این کار باید هزینه بیشتری برای باز کردن دینام پرداخت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>