اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاربردهای تقویت کننده جمع کننده در مدار:
اگر مقاومت های ورودی تقویت کننده جمع کننده به پتانسیومتر متصل باشند، سیگنال های ورودی مجزا را می توان با مقادیر متغیر با یکدیگر ترکیب کرد.

تقویت_کننده2

برای مثال، به منظور اندازه گیری دما می توانیم یک ولتاژ افست منفی را اضافه کنیم تا در دمای انجماد، ولتاژ خروجی عدد 0 را نشان دهد.

یا اینکه یک میکسر صوتی را برای جمع یا میکس کردن موج های صوتی مجزا از کانال منابع مختلف (خواننده، آلات موسیقی و…) بسازیم و قبل از ارسال به تقویت کننده صوتی، آن ها را با هم ترکیب کنیم.

میکسر صوتی تقویت‌کننده جمع‌کننده

یک کاربرد مفید دیگر از تقویت کننده جمع کننده، در مبدل دیجیتال به آنالوگ جمع وزن دار است.

اگر مقاومت های ورودی Rin تقویت کننده جمع کننده را برای هر ورودی دو برابر کنیم (برای مثال، 1kΩ، 2kΩ، 4kΩ، 8kΩ، 16kΩو…)، یک ولتاژ منطقی دیجیتال (صفر یا یک) در ورودی ها، خروجی وزن دار تولید خواهد کرد.

مدار شکل زیر این موضوع را نشان می دهد.

مبدل دیجیتال به آنالوگ

البته مدار شکل بالا یک مثال ساده است. در مدار تقویت کننده جمع کننده دیجیتال به آنالوگ، تعداد بیت های مجزا که کلمه ورودی را می سازند (در این مثال، 4 بیت)، ولتاژ پله خروجی را به عنوان درصدی از ولتاژ خروجی آنالوگ تعیین می کنند.

همچنین، دقت این خروجی آنالوگ مقیاس کامل، به سطوح ولتاژ بیت های ورودی بستگی دارد که همواره صفر ولت برای منطق0 و پنج ولت برای منطق1 است.

این دقت، به مقاومت های ورودی Rin نیز وابسته است. خوشبختانه برای غلبه بر این خطا ها، قطعات آنالوگ به دیجیتال و دیجیتال به آنالوگ با دقت بسیار بالا و دارای مقاومت از پیش تعبیه شده در دسترس هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>