اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بنزین

گاز CNG یا گاز طبیعی در حقیقت همان گاز متان با یک اتم کربن است که خروجی حاصل از چاه های گاز می­باشد و به گاز شهری هم معروف است. گاز LNG هم دارای ساختار مشابه با CNG است با این تفاوت که در اثر فشار بالا مایع شده است و به آن گاز طبیعی مایع می­گویند.

اما LPG یا گاز مایع ترکیبی از هیدروکربن های اتان و پروپان با دو و سه اتم کربن است که به صورت مایع در کپسول های مخصوص نگه داری می­شود. این گاز در حقیقت سبک ترین برش حاصل از نفت خام و محصول برج تقطیر پالایشگاه می ­باشد.

همچنین نصب و استفاده از سیستم های LNG باید مطابق الزامات NFPA 57 باشد و نصب و استفاده از سیستم های LPG هم طبق الزامات NFPA 58 صورت گیرد، مگر آنکه در این فصل اصلاحاتی بر آن­ها انجام شده باشد.وسیله ای باید فراهم شود که به لوله کشی منبع توزیع کننده متصل شود و در صورت جابه جایی دیسپسنسر از محل خود، این وسیله از برقراری جریان سوخت جلوگیری کند.

کلیه تجهیزات مربوط به CNG، LNG و LPG باید مورد تأیید مراجع ذی صلاح قرار گیرند.برای توزیع این سوخت ها باید از شیلنگ های استاندارد استفاده شود و طول این شیلنگ ها نباید از 5.5 متر (18 فوت) تجاوز کند.
مخازن روزمینی ذخیره CNG و LNG باید از هر گونه خط املاک مجاور، راه های عبور و مرور و ساختمان های جایگاه به وسیله دیواره های مناسب جدا شود و فواصل موجود در کد استاندارد NFPA 52 در این خصوص رعایت گردد.

همچنین مخازن سوخت مایع LPG هم باید به همان شکل از املاک مجاور، راه ها و ساختمان ها جدا شوند و الزامات و فواصل ذکر شده در کد استاندارد NFPA 58 در مورد آن ها رعایت شود.مخازن روزمینی ذخیره CNG، LNG و LPG باید حداقل 6 متر (20 فوت) از همدیگر فاصله داشته باشند. این مخازن باید حداقل 15 متر (50 فوت) از دیسپنسر سوخت (هم دیسپنسرهای گازی و هم بنزین) فاصله داشته باشند.

این تفکیک و فاصله لازم نیست در خصوص مخازنی که گاز مشابهی را در خود ذخیره می­کنند رعایت شود.مخازن ذخیره CNG، LNG و LPG باید از محافظ هایی جهت جلوگیری از صدمات فیزیکی برخوردار باشند.
چنانچه از مخازن روزمینی برای ذخیره گازهای CNG، LNG و LPG استفاده شود و جایگاه دارای مخازن زیرزمینی برای ذخیره بنزین باشد، لازم نیست جداسازی افقی و فواصل افقی روی زمین برای آن­ها رعایت شود.

در صورتی که دیسپنسرهای CNG و LNG زیر سایبان یا محفظه نصب شوند، به دلیل تجمع بخارات و امکان ایجاد جرقه و انفجار، لازم است تا از تجهیزات الکتریکی ضد انفجار برای دیسپنسرها استفاده شود تا از خطرات احتمالی و ایجاد آتش و انفجار جلوگیری به عمل آید.دیسپنسرهای گاز مایع LPG باید تمام الزامات موجود در کد استاندارد NFPA 58 را رعایت کنند.

نازل توزیع LPG هم باید به گونه ای باشد که پس از قطع ارتباط بیش از 2 یا 3 سانتی متر سوخت را پخش نکند.دیسپنسرهای توزیع گاز مایع LPG باید حداقل 1.5 متر از دیسپنسرهای توزیع بنزین فاصله داشته باشند. کلیه سیم کشی ها و تجهیزات الکتریکی مرتبط با دیسپنسرهای LPG باید مطابق با کد استاندارد NFPA 70 انجام شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>