اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بنزین

لوله کشی باید به نحوی انجام شود که لوله ها و اتصالات از آسیب های فیزیکی در امان باشند. این لوله ها باید درمسیرهای مشخص با دیواره های محافظ قرار گیرند و فشار زیادی به آنها اعمال نگردد. همچنین باید لوله ها به هیچ وجه در معرض آتش نباشند.هر بخشی از سیستم لوله کشی که با خاک در تماس باشد، لازم است تا مطابق یک رویه مهندسی خوب از خوردگی محافظت شود.

کلیه لوله های سیستم انتقال سوخت که داخل ساختمان و خارج از محوطه دیسپنسرها هستند، لازم است تا به وسیله طوقه های محافظ افقی و عمودی پوشانده شوند. این طوقه های محافظ باید دارای قابلیتی باشند که حداقل 2 ساعت در برابر آتش مقاومت کنند.هر لوله انتقال سوخت باید با کد رنگ یا مارک مخصوص مشخص شود تا محصول و سیالی که از آن عبور می­ کند معلوم گردد. کد رنگ یا مارک باید در طول عمر نصب لوله در حالت واضح و خوانا حفظ شود. 

شیرهای قطع کن و شیر یکطرفه هایی که در مسیر سیستم لوله کشی قرار دارند، لازم است تا به شیر فشار شکن متصل باشند. این امر از این رو انجام می­شود که هرگونه افزایش فشار ناگهانی در جریان به علت تغییر ناگهانی دبی سیال توسط شیرها و یا تغییرات حرارتی در دمای سیال موجود در مخزن، توسط تجهیزات کاهنده فشار خنثی گردد.

نصب تجهیزات لوله کشی

شعاع خم برای لوله کشی و لوله هایی که خم شده اند، نباید کمتر از مقدار توصیه شده توسط سازنده باشد.اتصالات انعطاف پذیر در سیستم لوله کشی باید برای کاربرد های زیر استفاده شود:

  • محل اتصال لوله های ورود و خروج مایعات، لوله ونت خروجی بخارات و لوله بازگشت بخارات به مخازن زیرزمینی
  • در محل پایه هر نوع لوله ونت

در نقاطی که لوله کشی تغییر جهت می­ دهد برای کاهش فشار و تنش در آن نقاط می ­توان از اتصالات انعطاف پذیر استفاده کرد.در صورتی که از لوله کشی پلاستیکی تقویت شده با فایبرگلاس (FRP) استفاده می­شود، چنانچه هر دو شرط زیر برقرار باشد لازم نیست از اتصالات انعطاف پذیر استفاده گردد. اول اینکه قطر لوله بالای 100 میلیمتر (4 اینچ) نباشد و دوم این که هنگامی که از اتصال برای تغییر جهت لوله استفاده می­ شود میزان فاصله تغییر جهت از 1220 میلیمتر (4 فوت) کمتر نباشد.

تست و آزمایش سیستم لوله کشی

تمام لوله ها و سیستم های مهار کننده و اتصالات لوله ها باید قبل از قرار گیری در محل و پوشاندن توسط طوقه ها و استفاده از آن ها مورد آزمایش قرار بگیرند. این آزمایش ها شامل مراحل مختلفی است که در زیر به آن ها اشاره می­ گردد.

تست مهار ثانویه لوله ها (Secondary Containment Piping)

لوله کشی مهارکننده ثانویه باید دارای فضای بینابینی (حلقوی) باشد که به صورت هیدرواستاتیک یا با فشار هوا با حداقل فشار نسبی 34.5 کیلو پاسکال (5 psi) مورد آزمایش قرار گیرد و یا باید مطابق با لیست یا دستورالعمل های تولید کنندگان آزمایش شود. منبع فشار باید درون سیستم مورد آزمایش بسته شود تا اطمینان حاصل شود که آزمایش بر روی یک سیستم بسته انجام شده است.

تست تعمیر و نگهداری و نشتی (Maintenance and Leak Detection Testing)

در این تست باید نشتی های سیستم مشخص گردد و سیستم لوله کشی که مایعات قابل اشتعال یا قابل احتراق را عبور می­دهد، نباید از نظر پنوماتیک آزمایش شود. در سیستم های پمپاژ از راه دور، هر پمپ باید در قسمت تخلیه، دستگاه ردیابی نشتی را نصب کند تا در صورت عدم استفاده از لوله کشی و دیسپنسرها، آثار وجود نشتی مشخص گردد.هر وسیله ردیابی نشت باید حداقل هر سال یک بار مطابق با دستورالعمل های سازندگان بررسی و آزمایش شود تا از نصب و عملکرد مناسب آن اطمینان حاصل شود.

لوله کشی ونت (Vent Piping)

الزامات مربوط به لوله کشی سیستم ونت مخازن ذخیره سوخت جهت خروج بخارات در بخش 5.7 استاندارد NFPA 30 قابل مشاهده است و از دیگر نکات مهم در این خصوص عبارتند از:

لوله های تهویه برای ذخیره مخازن حاوی مایعات قابل اشتعال و احتراق فقط به منظور تخلیه بخارها باید در جهت رو به بالا انجام شوند و حداقل 3.6 متر (12 فوت) بالاتر از سطح خاتمه یابند.در صورتی که لوله ونت از سایه بان یا دیواره ای دیگر بالاتر از مخزن عبور نماید لازم است تا حداقل به میزان 1.5 متر یا 5 فوت از سطح سایه بان بالاتر رود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>