اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بنزین

فاصله 10 فوت یا بیشتر از ساختمان ها به غیر از سایبان ها و ساختمان هایی که سطوح دیواره خارجی قابل احتراق دارند یا ساختمان هایی که دارای سطح دیواری خارجی قابل احتراق نیستند اما نمی ­توانند بیش از یک ساعت برابر آتش مقاومت کنند.جایگاه باید به گونه ای باشد که وسیله نقلیه ای که می­خواهد در آن سوخت گیری کند به طور کامل داخل محدوده جایگاه قرار بگیرد.

زمانی که شیلنگ دیسپنسر کاملاً کشیده می­ شود، نازل نباید به فاصله کمتر از 1.5 متر (5 فوت) از حد خروجی جایگاه برسد.سوخت نباید با فشار در ظروف و بشکه ها ریخته شوند که ممکن است سبب پاشش آن به محیط شود.مایعات قابل اشتعال و احتراق موجود در مخازن ذخیره ثابت، با استفاده از پمپ های ثابت و فیکس شده از مخازن منتقل می شوند تا امکان کنترل جریان و جلوگیری از نشت یا تخلیه تصادفی، وجود داشته باشد.

تغییر ساختار و بهبود عملکرد دیسپنسر ها منوط به انجام آزمایش های متعدد و کسب اجازه از مراجع و سازمان های ذی صلاح است.عملکرد پمپ ها باید به گونه ای باشد که هنگام برداشتن نازل از جای خود شروع به کار کنند و این امر توسط تجهیزات کنترلی، کنترل گردد. همچنین این سیستم کنترل باید به گونه ای باشد که زمانی که تمام نازل ها در جای خود قرار می­گیرند، پمپ ها خاموش شوند.

دیسپنسرها باید روی سکوهای بتنی سوار شوند تا از برخورد وسایل نقلیه با آن­ها و ایجاد صدمات محافظت گردند. همچنین باید سعی شود تا دیسپنسرها و سکوهای سوختگیری در زمین شیب دار نصب نشوند.
دیسپنسرهای مخصوص پر کردن تانکرهای سوخت در صورت وجود در جایگاه، لازم است تا 6 متر (20 فوت) از دیسپنسرهای توزیع سوخت وسایل نقلیه فاصله داشته باشند.زمانی که لازم است دیسپنسر مورد تعمیرات قرار گیرد و انجام این تعمیرات می­ تواند ریسک ایمنی به دنبال داشته باشد، لازم است تا نکات زیر قبل از انجام تعمیرات رعایت گردد:

  • فقط افراد متخصص و آگاه در انجام تعمیر و نگهداری مورد نیاز، باید کار را انجام دهند.
  • تمام جریان برق موجود در دستگاه هایی از قبیل دیسپنسرها، پمپ ها و تجهیزات کنترلی باید از مدار اصلی قطع شوند.
  • در صورت نصب شیر اضطراری قطع کن در دیسپنسرها، لازم است تا این شیر بسته شود.
  • هنگام تعمیر از تردد وسایل نقلیه و افراد غیر مجاز در فاصله کمتر از 6 متری دیسپنسرها جلوگیری شود.

الگوهای ترافیک و حرکت وسایل نقلیه موتوری در تأسیسات توزیع سوخت (جایگاه سوخت) باید به گونه ای طراحی شود که مانع از حرکت وسایل نقلیه ای شود که نمی­توانند وارد محل عبور و قرار گیری ماشین ها هنگام سوخت گیری شوند.

قبل از ورودی لوله سوخت به دیسپنسر لازم است یک شیر قطع کن اضطراری (Breakaway Valve) نصب شود تا در صورت اعمال ضربه به دیسپنسر یا بالا رفتن حرارت به علت آتش سوزی، این شیر به طور خودکار جریان سوخت را به سمت دیسپنسر قطع کند. این شیر باید مطابق با دستورالعمل های سازندگان در محل نصب شود.

ویژگی بسته شدن خودکار شیر قطع کن اضطراری باید در زمان نصب و حداقل یک بار در هر سال پس از آن با قطع دستی اتصال آزمایش شود. سوابق این آزمایشات باید در محل نگهداری شود یا توسط مرجع دارای صلاحیت قضایی ظرف 24 ساعت پس از درخواست کلامی یا کتبی در دسترس برای بازرسی قرار گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>