اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


بنزین


پمپ های شناور

کد استاندارد NFPA 30A اشاره به سیستم های توزیع سوختی دارد که فرایند انتقال سوخت از مخزن به دیسپنسرها توسط پمپ یا پمپ هایی صورت می­ گیرد که درون خود دیسپنسرها نیستند و به عبارتی همان پمپ های شناور موجود در مخازن ذخیره سوخت هستند که از مخزن سوخت را مکش کرده و به دیسپنسرها می ­فرستند. الزامات مربوط به پمپ های شناور موجود در این استاندارد عبارتند از:

پمپ ها باید به گونه ای در سیستم طراحی و استفاده شوند که فشار هیچ نقطه ای از سیستم از فشار کاری مجاز آن بیشتر نشود.هر پمپ شناور باید دارای یک وسیله ردیابی نشت در سمت تخلیه باشد که در صورت نشت لوله و یا یک دیسپنسر، با ایجاد علامت صوتی یا نور قابل مشاهده، نشتی را اطلاع دهد. هر دستگاه تشخیص نشت باید حداقل هر سال یک بار مطابق با مشخصات سازندگان بررسی و آزمایش شود تا از نصب و عملکرد مناسب آن اطمینان حاصل شود.

نحوه قرار گیری پمپ باید به نحوی باشد که روی آن فشاری وارد نشود و از صدمات و آسیب ها در امان باشد.
دریچه مخزن که پمپ شناور روی آن نصب می­شود، نباید بزرگ تر از حد لازم برای بازرسی و نگهداری بوده و باید دارای یک پوشش مناسب باشد.

شیلنگ سوخت

شیلنگ سوخت وسیله ای است که از دیسپنسر خارج شده و در انتهای آن نازل قرار دارد. شیلنگ سوخت انعطاف پذیر است و سوخت را از دیسپنسر به خودرو انتقال می­دهد. الزامات مربوط به شیلنگ سوخت عبارتند از:

طول شیلنگ در جایگاه های سوخت نباید از 5.5 متر (18 فوت) تجاوز کند. در سیستم های توزیع سوخت وسایل دریایی که لازم است طول شیلنگ از 5.5 متر بیشتر باشد، باید شیلنگ در برابر آسیب های مختلف محافظت شود.شیر اضطراری قطع کن (Breakaway) باید در هردو طرف شیلنگ سوخت خروجی از دیسپنسر نصب شود، تا درصورتی که یکی از آن­ها در زمان حادثه عمل نکرد دیگری به وظیفه خود عمل کند.

نازل سوخت

نازل در واقع آخرین قسمت از تجیزات انتقال دهنده سوخت در جایگاه است که سوخت خارج شده از دیسپنسر را پس از عبور از شیلنگ، به باک خودرو منتقل می کند. الزامات مربوط به نازل های سوخت در کد استاندارد NFPA 30A عبارتند از:

اتصال شیلنگ و نازل باید محکم باشد و طبق بخش 19A کد استاندارد UL 842 انجام گردد.در محل خروج شیلنگ از دیسپنسر باید یک شیر قطع کن در نظر گرفته شود تا چنانچه شیر نازل خراب شد و نتوانست جریان را متوقف کند، آن شیر بسته شود و جریان سوخت به بیرون نریزد. همچنین زمانی که عمر نازل پایان یافته و بخواهد تعویض شود، با بستن این شیر مورد نظر عملیات تعویض نازل به سهولت انجام می­ گردد.
نازل های سوخت باید دارای قطع کن اتوماتیک باشند تا در زمان سوختگیری، هنگام پر شدن باک خودرو، نازل به طور اتوماتیک جریان را متوقف کند.

NFPA 30A، نازل سوخت

سیستم های توزیع سوخت باید با یک یا چند دستگاه خاموش کننده اضطراری الکتریکی کاملاً مشخص کنترل شوند. این تجهیزات کنترلی باید در مکان های مناسب نصب و استفاده شوند و فاصله آن­ها با دیسپنسرها نباید کمتر از 6 متر (20 فوت) و یا بیشتر از 30 متر (100 فوت) باشد.

این تجهیزات کنترلی باید در زمان اضطراری جریان برق کلیه دیسپنسرها، پمپ ها، تجهیزات و لوازم جانبی برقی، کنترلی و مدار های سیگنالی را قطع کنند. پس از حل مشکل برای وصل کردن مجدد جریان، اوپراتور باید به صورت دستی این کار را انجام دهد و نحوه تنظیم مجدد آن باید از مراجع ذی صلاح برگرفته شود.

همچنین جهت اطمینان از عملکرد صحیح سیستم می­توان از چند تجهیز کنترلی جداگانه در سیستم استفاده کرد تا در مواقع اضطراری در صورت عدم عملکرد یکی از تجهیزات قطع کن، دیگر تجهیزات وظیفه مرتبط با آن را انجام دهند.قطع کن ها باید علاوه بر عملکرد اتوماتیک، قابلیت عملکرد دستی را هم داشته باشند تا در صورت لزوم و مثلاً در موقع تعمیرات، اوپراتور بتواند به صورت دستی جریان برق تجهیزات را قطع کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>