اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بنزین

در بررسی ها انجام شده پیرامون مدیریت ایمنی، بهداشت، محیط زیست شاهد حلقه مفقوده استقرار پایدار این سیستم، در مبحث آموزش و فرهنگ سازی ایمنی در میان شهروندان بودیم. در کشور ما این خود شهروندان هستند که وظیفه سوختگیری وسائط نقلیه خویش را بر عهده دارند. وظیفه ایی که برای آن هیچ گونه آموزش رسمی ندیده اند، آموزش هایی که می تواند آگاهی و شناخت شهروندان را افزایش داده و میزان خطای انسانی آنها را تا حد قابل قبولی کاهش دهد و موجبات کنترل سوانح نا خواسته را فراهم آورد.

بنابراین در این محتوا سعی شده تا با قبول شرایط فعلی جایگاه های عرضه بنزین از لحاظ (تجهیزات، الزامات، استانداردها و غیره) و تنها از طریق اتکاء به آموزش، خصوصا آموزش های شهروندی زمینه را برای فرهنگ سازی ایمنی، کاهش خطاهای انسانی و افزایش مشارکت شهروندان در تامین ایمنی، برای خود و سایر شهروندان فراهم آورد.

عمده پژوهش های انجام شده در زمینه مدیریت ایمنی، بهداشت، محیط زیست جایگاه ها معطوف به جایگاه های عرضه گاز طبیعی فشرده، آن هم به منظور شناسایی و ارزیابی ریسک این قبیل جایگاه ها بوده است. بنابراین خلاء یک نگرش جامع پیرامون جایگاه های عرضه سوخت همواره احساس می شود، نگرشی که قادر باشد با دیدی همه جانبه به مدیریت ایمنی، بهداشت، محیط زیست بنگرد و به نقش آموزش به منظور کاهش خطاهای انسانی و اعمال نا ایمن نیز توجه نماید.

به شکل کلی عوامل متعددی در بروز یک سانحه نقش آفرینی می کنند، که اعمال نا ایمن با سهم بیش از 80 درصدی خود، یکی از مهم ترین آن­ها می باشد، بنابراین شناخت نیاز های آموزشی و تلاش برای رفع آنها تأثیر بسزایی در کاهش خطاهای انسانی و به تبع اعمال نا ایمن ایفا می کند.

طبق تجزیه و تحلیل یافته های پاسخگویی به مورد دوم و سوم پرسشنامه توسط شهروندان و استفاده کنندگان مستمر از جایگاه­های عرضه بنزین موجود در سطح منطقه 5 شهرداری تهران در می یابیم؛ که طیف وسیعی از پاسخگویان میزان آگاهی و دانسته های خویش را پیرامون پیامدهای بهداشتی و زیست محیطی بنزین، و همچنین مسائل مرتبط با ایمنی آن در دسته خیلی کم تا متوسط ارزیابی می نمایند.

همچنین ارزیابی نتایج حاصل از مصاحبه های رو در رو و نظرسنجی های اینترنتی، کمبود آگاهی و شناخت دقیق در میان شهروندان را بیشتر آشکار می سازد. هر ماده تولیدی در جهان دارای MSDS (برگه­ اطلاعات ایمنی مواد) می باشد که در اختیار کلیه مصرف کنندگان آن قرار می گیرد. این برگه موجب آگاهی مصرف کننده از ماهیت ماده مورد استفاده می شود.

به طور کلی اطلاعاتی که از طریق MSDS در اختیار افراد قرار می گیرد شامل: نام علمی ماده، مخاطرات، کمک های اولیه، روش های اطفاء حریق ماده، روش های کاهش حوادث، کنترل میزان مواجه، پایداری و واکنش پذیری، مشخصات اکولوژی و زیست محیطی ماده، توصیه های لازم جهت امحاء مواد زاید و … می باشد.

در جایگاه های عرضه بنزین خود شهروندان هستند که در آخرین حلقه از عرضه و توزیع فرآورده های نفتی نقش آفرینی می کنند. این خود شهروندان هستند که سوختگیری خودروها را انجام می دهند. همچنین طیفی از افراد مختلف تحت عنوان مسافر به همراه خودرو وارد جایگاه های عرضه بنزین می شوند. بنابراین کمبود آگاهی و شناخت از مسائل بهداشتی، زیست محیطی و ایضا ایمنی درباب این فرآورده (بنزین) بسیار حایز اهمیت است. پیوسته در جهت رفع این نیازهای آموزشی باید تلاش شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>