اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بنزین

بعضی از مخازن رو زمینی و زیر زمینی به علت حفاظت بیشتر از سازه مخزن به صورت طاقدار (Vaults in Tanks) ساخته می­ شوند.الزامات کلی برای طراحی و ساخت طاق مخازن در زیر آورده شده است:

دیواره و کف طاق باید از بتون مسلح با حداقل ضخامت 15 سانتی متر یا 6 اینچ ساخته شود.سقف طاق مخازن اصولاٌ از مواد ضعیف تری نسبت به دیواره ها ساخته می­شود، چرا که فشار بر دیواره ها بیشتر است.
باید با محاسبه نیرو های وارد بر طاق استحکامات لازم در نظر گرفته شود. این نیروها شامل نیروی فشار هیدرواستاتیک مایع داخل مخزن، فشار وزن خاک قرار گرفته بالای سطح مخزن و فشار وارد از طرف وزن خودروهای عبوری از بالای آن می­ باشد.

طاق های مجاور به وسیله دیواره مشترک از هم جدا می­شوند.در محفظه طاق نباید به جز دریچه دسترسی هیچ سوراخ و دریچه دیگری وجود داشته باشد و تجهیزات تهویه و خروج بخارات باید مستقیماً به مخزن متصل باشند.طاق مخازن رو زمینی باید به نحوی طراحی شود که مقاومت لازم در برابر باد و زلزله را دارا باشد.
اقدامات آتش نشانی لازم باید در مجاورت طاق در نظر گرفته شود.در ادامه برخی نکات ذکر شده در کد استاندارد NFPA 30A در خصوص تخلیه بخارات مخازن ذکر گردیده است:

لوله های ونت که برای تخلیه طبیعی بخارات مخزن استفاده می­ شوند باید دارای حداقل ارتفاع 3.6 متر معادل 12 فوت از سطح زمین باشند.سیستم خروج بخارات مخزن زیر زمینی باید قادر باشد تا قابلیت خروج حداقل 1 cfm/ft2 (0.3 m3/min/m2) بخار را اشته باشد و این خروج بخارات باید کمتر از 4 m3/min یا 150 cfm باشد.

سیستم تخلیه بخارات باید به گونه ای طراحی شود که حرکت هوا در تمام قسمت های آن فراهم شود. مجراهای تأمین و خروج بخارات باید تا 75 میلی متر (3 اینچ) گسترش یابند، اما این مقدار نباید از 305 میلی متر (12 اینچ) بیشتر گردد.

نصب سیستم تخلیه و خروج بخارات باید مطابق با کد استاندارد NFPA 91 انجام شود.هنگام بارگیری مخزن لازم است تا هنگامی که 25% از حجم مخزن پر شد آلارم به صدا دراورده شود و دریچه و شیر لازم جهت تخلیه بخارات باز شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>