اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

لیتوپن

تولید لیتوپون به روش مرطوب با رسوب محلول سولفید باریم و سولفات روی معمولاً در مخازن بسیار بزرگ انجام می شود. مخازن رسوب برای تولید لیتوپون باید دارای وسایل همزن مناسب باشند، زیرا معمولاً مقادیر بسیار زیادی باید تصفیه شوند و به ویژه در کارهای بزرگ، ایجاد چندین مخزن در یک اتاق به منظور تسریع رسوب سودمند خواهد بود.

این فرایند با پمپ کردن مقدار معینی از محلول سولفید باریم (که از 5 تا 8 درصد ظرفیت مخزن تجاوز نمی کند) از مخزن شفاف کننده به داخل مخزن رسوب شروع می شود و سپس دستگاه همزن را به حرکت در می آورند. محلول سولفات روی اضافه می شود تا تبدیل به سولفات باریم و سولفید روی کامل شود. برای آزمایش وجود سولفات روی یا سولفید باریم در مایع سفید مایل به زرد، چند قطره پس از هم زدن طولانی مدت، با یک میله شیشه ای خارج شده و توسط کاغذ سفید فیلتر جذب می شود.

اگر نقطه تماس لکه سیاه سولفید آهن را نشان دهد، مقدار بیشتری سولفات باریم وجود دارد. اما اگر رنگ زرد کلرید آهن بدون تغییر باقی بماند، بارش کامل شده یا سولفات روی بیش از حد است. در حالت دوم، اسید سولفوریک باید با کلرید باریم آزمایش شود.برای این منظور مقدار کمی از محلول پیش تصفیه شده و با چند قطره کلرید باریم ترکیب می شود. تشکیل رسوب متراکم سولفات باریم نشان دهنده مازاد قابل توجه سولفات روی است. اگر فقط یک کدورت کم ایجاد شود، مقدار سولفات روی بسیار کم است و ممکن است عملیات به پایان رسیده در نظر گرفته شود.

اگر آزمایش کلرید آهن مقدار زیاد سولفید باریم را نشان داد مقدار بیشتری سولفات روی باید وارد مخزن رسوب شود و آزمایش در فواصل کوتاه تکرار شود تا زمانی که رنگ زرد کلرید آهن روی کاغذ فیلتر کننده بدون تغییر باقی بماند. سپس آزمایش فوق با کلرید باریم اعمال می شود.

مقدار کمی سولفات روی کاملاً ضروری است و با رسیدن به مرحله رسوب سفید بدون وقفه هم زن دستگاه باید کار کند و با آب گرم شستشو داده شود تا رسوب کلرید باریم به دست بیاید. یا دستگاه همزن متوقف شود تا رسوب در خود مخزن ته نشین شود. در این حالت، شستشوی لیتوپون رسوب شده باید به روش معمول با پر کردن مکرر مخزن با آب گرم خالص انجام شود تا زمانی که مواد شسته شده دیگر با اسید سولفوریک واکنش نشان ندهند.

پس از فیلتر کردن و پرس کردن ماده به دست آمده را به قطعات کوچک برش داده و روی تخته ها در کوره های خشک کن گرم شده با دمای 48-50 درجه سانتی گراد خشک می کنند. در حالت خشک لیتوپون ظاهری سفید مات و بسیار سخت دارد که باید قبل از آن کلسینه شود و بعد به بازار عرضه شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>