اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چین

رشد در چین در سال گذشته، ضعیف ترین میزان در سه دهه گذشته را داشته و چشم انداز برای سال 2019 می تواند بدتر از این باشد، چرا که جنگ تجاری با امریکا ادامه دارد و می تواند به این اقتصاد صدمه بزند.


سرعت رشد اقتصادی چین کاهش پیدا کرده است و گفته می شود تنش تجاری بین پکن و واشنگتن علت اصلی آن است. ریسک سرمایه گذاری بیشتر شده و شرکت ها به دنبال راهی برای دوری از تنش هستند. اما رشد اقتصادی چین به تنهایی روی این کشور تأثیر نمی گذارد. شرکت ها و کشورهایی که با این کشور مراودات تجاری دارند هم دچار مشکل می شوند. سی ان ان در گزارشی به این موضوع پرداخته است.

طبق این گزارش، افت اقتصادی چین شروع شده است و این ماجرا روی برخی از بزرگ ترین کسب و کارهای دنیا فشار می آورد. از دره سیلیکون تا دیترویت، بزرگ ترین شرکت های بین المللی تأثیر این کاهش رشد در دومین اقتصاد بزرگ جهان را احساس می کنند.

رشد در چین در سال گذشته، ضعیف ترین میزان در سه دهه گذشته را داشته و چشم انداز برای سال 2019 می تواند بدتر از این باشد، چرا که جنگ تجاری با امریکا ادامه دارد و می تواند به این اقتصاد صدمه بزند.

چه کسانی صدمه می بیند؟

تعدادی از شرکت های بزرگ اخیرا گفته اند که فروش آنها به دلیل کاهش رشد اقتصادی چین، افت کرده است. شرکت امریکایی سازندگان ماشین آلات کاترپیلار این هفته اعلام کرد که این شرکت به دلیل کاهش تقاضا از چین، میزان زیادی از درآمد خود را از دست داده است که بیشترین افت در یک دهه گذشته بوده است.

تولیدکننده سخت افزار Black & Decker هم صحبت های مشابهی از کاهش تقاضای چین و تأثیرش روی این شرکت عنوان کرده است.

سهام در Nvidia هم روز دوشنبه کاهش یافت، بعد از اینکه تولیدکننده چیپ های کامپیوتری اعلام کرد چشم انداز فروش آنها برای سه ماهه چهارم کاهش یافته است.

پیش از ژانویه، اپل بازارهای جهانی را بهم ریخت، بعد از اینکه اعلام کرد انتظار می رود به دلیل رشد ضعیف چین تعداد فروش آنها با مشکل همراه شود.

تیم کوک، مدیرعامل این شرکت درنامه ای به سرمایه گذاران گفته بود که این شرکت با کاهش رشد اقتصادی چین، غافلگیر شده اند. چین بازار مهمی برای اپل است و حدود 15 درصد از درآمد جهانی این شرکت را تشکیل می دهد. سامسونگ دیگر سازنده گوشی های هوشمند هم اعلام کرده که به دلیل کاهش رشد اقتصادی چین ضرر کرده است.

چه کسانی در خطر هستند؟

کارشناسان فکر می کنند که کسب و کارهای بین المللی در معرض رشد مبهم چین قرار دارند. بخش هایی مانند کالاهای لوکس، خودرو که چین برایشان از مهم ترین بازارهای محسوب می شود می توانند با کاهش مصرف چینی ها دچار مشکل شوند.

در این میان به ویژه صنعت خودرو آسیب پذیر خواهد بود. برای برخی از خودروسازان بزرگ بین المللی، چین نسبت به امریکا و اروپا درآمدی بیشتری به ارمغان می آورد. اما سال گذشته فروش در بازار خودروی چین کاهش داشت.

منبع: اتاق بازرگانی تهران

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>