اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پروپان

گاز پروپان به عنوان یک فرآورده است که به صورت جانبی از گاز طبیعی استخراج می شود. با تصفیه و خالص سازی نفت و گاز با روش های مختلف در صنعت پتروشیمی می توان این گاز مفید را خالص سازی و استفاده نمود. گاز پروپان با قرار گرفتن در معرض سرما و فشار زیاد به مایع تبدیل می شود تا استفاده و حمل آسان تری داشته باشد.

مقدار تولید گاز پروپان بسته به میزان وجود آن در منابع استخراجی نفت و گاز دارد. بنابراین به طور دقیق نمی توان عنوان کرد که در هر استخراج چقدر گاز پروپان به دست می آید.امروزه امریکا بزرگ ترین تولید کننده ی این گاز در جهان است و حدود 30 درصد از تولید گاز پروپان جهان را در دست دارد. بعد از امریکا کشورهای منطقه ی خاور میانه به دلیل داشتن منابع زیاد گاز و نفت 20 درصد از تولید و صادرات این گاز در جهان را انجام می دهند.

کشورمان ایران با اینکه یکی از منابع بزرگ نفت و گاز است اما بیشتر پروپان تولیدی خود را به صورت خام به فروش می رساند. این ماده توسط کشورهایی مانند چین خریداری شده و خالص سازی می گردد و سپس در صنایع پتروشیمی تبدیل به مواد مهم صنعتی می شود و به قیمت های بسیار بالاتر مجدد به کشورهای منطقه و من جمله ایران فروخته می شود.

گاز پروپان چگونه هیدروژن زدایی می شد؟

ابتدا این ماده را با خلوص 95 درصد تهیه می کنند و سپس بعد از گرم شدن آن را وارد کوره هایی با دمای بیش از 600 درجه ی سانتی گراد می کنند به طوری که مولکول های پروپان شکسته نشوند. سپس این ماده وارد راکتور شده و در معرض قرار گرفتن کاتالیست دو هیدروژن از آن کنده و به پروپیلن تبدیل می گردد.

در هر مرحله از این فرآیند تنها مقداری حدود (30 درصد) تبدیل اتفاق می افتد و در پایان مخلوطی از دو ماده بر جای می ماند. این دو ماده توسط برج های جدا کننده جداسازی می شوند و گاز پروپان دوباره به چرخه ی تولید بر می گردد. در پایان فرآیند تبدیل می توان در حدود 90 درصد از ماده ی اولیه را تبدیل نمود. 10 درصد مابقی ناخالصی های دیگری از جمله بوتان و اتان می باشد که به نوبه ی خود استفاده های دیگری در صنعت خواهند داشت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>