اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پروپان

این ماده قابلیت اشتعال بالایی دارد و اگر در معرض هوا قرار بگیرد خاصیت انفجاری هم پیدا می کند. چون در هوا اکسیژن قرار دارد و واکنش با آن باعث انفجار خواهد شد. کپسول گاز پروپان باید از قرار گرفتن در معرض حرارت و نور شدید حفظ شود تا از خطر انفجار جلوگیری گردد.این گاز نیز مانند گاز طبیعی در غلظت های بالا می تواند جایگزین گاز اکسیژن شده شده و خفگی ایجاد کند.

گاز پروپان راحت تر به صورت مایع (LPG) در می آید، بنابراین فضای کمتری اشغال کرده و به کپسول های کوچک تری نیاز است، اما گاز متان را نمی توان به راحتی به مایع تبدیل کرد پس به کپسول های بزرگ تری برای نگه داری نیاز است.از طرفی چون برای ذخیره کردن CNG نیاز به فشار است در هنگام تصادفات رانندگی نیز با شدت بیشتری نسبت به کپسول های LPG منفجر خواهند شد.

در رابطه با خطر نشت البته گاز متان به دلیل سبک تر بودن از هوا کم خطر تر عمل می کند. اما پروپان چگال تر از هواست و امکان انفجار را بالا می برد.هزینه ی تجهیزات ذخیره سازی در مورد پروپان نیز نسبت به متان کمتر است.در هر صورت هر دو این گازها نوعی سوخت هستند و در استفاده از آنها دقت کافی را باید به عمل آورد.

چون چگالی این گاز بیشتر از هواست، بنابراین در هنگام نشتی از سیلندر ها به سمت کف محل نگه داری حرکت کرده و در صورت برخورد با حرارت از هر منبعی انفجار و آتش سوزی ایجاد می کند. به دلیل قابلیت انفجاری، کپسول ها در رنگ قرمز و با شیر چپ گرد عرضه می شوند.

در خودرو های بسیار سنگین که از گازوئیل به عنوان سوخت استفاده می کنند می توان مقداری گاز پروپان استفاده کرد، چون این گاز پیوند های هیدروژنی دارد وقتی به صورت مخلوط با گازوئیل در بیاید گرمای بیشتری از سوختن آن آزاد خواهد شد و در مصرف سوخت اصلی فسیلی سنگین، که آلاینده است حدود 20 تا 30 درصد صرفه جویی می شود و این اتفاق انرژی بیشتری را نیز برای این خودرو ها فراهم خواهد کرد. از همین سیستم سوختی می توان در ابرنقلیه ها مانند کشتی ها نیز استفاده کرد، اما در کشتی ها باید به مسئله ی نشتی با دقت بیشتری توجه کرد تا از انفجار جلوگیری شود.

این گاز معمولا به عنوان سوخت استفاده می شود اما به عنوان خوراک در پتروشیمی هم کاربرد دارد و در کراکینگ با بخار نیز از سوخت های مایع (LPG) به عنوان خوراک استفاده می شود.به دلیل استفاده و کاربرد روز افزون پروپیلن واحد های تولیدی برآنند تا پروپیلن مورد نیاز را از طریق انجام فرآیند هایی بر گاز پروپان، تهیه کنند. در واقع پروپیلن یکی از محصولات پایه ای در پتروشیمی می باشد. هیدروژن زدایی از این ماده رایج ترین روش و بصرفه ترین در تولید پروپیلن است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>