اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آلومینیوم

کارخانه ها و مجتمع های تولیدی اغلب در ساخت انواع مختلف فلزات تخصص دارند، اما روند ساخت پودر و شمش آلومینیوم می تواند با فرآیندهای تولید دیگر فلزات متفاوت باشد. برخلاف برخی دیگر از فلزات، آلومینیوم اغلب در هنگام ساخت اکسترود می شود. این فرآیند شامل کشیدن یا فشار دادن فلز آلومینیوم از طریق قالب برای ایجاد یک محصول شکل گرفته است.

فرآیند اکستروژن را می توان به صورت یک فرآیند گرم انجام داد، در این فرآیند فلز ابتدا گرم می شود تا قابلیت انعطاف بیشتری پیدا کند.پودر و شمش آلومینیوم در طیف گسترده ای از کاربردها مورد استفاده قرار می گیرد زیرا بسیار سبک هستند و در برابر خوردگی مقاوم می باشد، اما فلزی نسبتاً شکننده است که در صورت اعمال نیرو به روش های خاص می شکند.

فرآیند اکستروژن یک روش ارزشمند در فرآیند ساخت آلومینیوم است زیرا به طور کلی در مقایسه با سایر روش های ساخت، فشار کمتری به فلز وارد می کند. فلز آلومینیوم مطمئناً می تواند از راه های دیگری نیز ساخته شود، اگرچه سایر روش های ساخت می توانند فشار بیشتری به فلز وارد کنند و در نتیجه آن را به عنوان یک محصول نهایی شکننده تر کنند.

از پودر آلومینیوم در تولید مجموعه ای از محصولات مانند صفحات خورشیدی، لوسیون ضد آفتاب و بتن سبک استفاده می شود. این پودر همچنین کاربرد گسترده ای در تولید وسایل آتش بازی و مواد منفجره دارد.چشمگیرترین موارد استفاده از پودر آلومینیوم، استفاده از توانایی آن در تولید واکنش های کاهش اکسیداسیون گرمازا می باشد.

این پودر را می توان با یک اکسید فلزی مخلوط کرد تا به خوبی بسوزد و در مدت زمان بسیار کمی انرژی عظیمی آزاد می کند. از این واکنش شیمیایی برای تولید پودر فلاش استفاده شده است که در آن پرکلرات آلومینیوم و پتاسیم با هم واکنش شدید نشان می دهند و یک انفجار و فلاش شدیدی ایجاد می کنند. پودر اکسید آهن و پودر آلومینیوم، هنگامی که باهم مخلوط می شوند، یک ماده ترمیت ایجاد می کنند که نور بسیار زیاد و مقدار زیادی گرما تولید می کند که در بسیاری از فرآیندهای صنعتی مفید است.

در ساخت وسایل آتش بازی و مواد منفجره معمولاً از خواص پودر آلومینیوم استفاده می کنند. بکارگیری مواد منفجره با آلومینیوم راحت تر از بسیاری از ترکیبات دیگر است. سوخت مورد استفاده در موشک ها اغلب با استفاده از پودر آلومینیوم ساخته می شود و بسیاری از سوخت های جامد موشک بر اساس واکنش های شیمیایی مربوط به این فلز طراحی می شوند. در حقیقت از این نوع سوخت برای تأمین انرژی تقویت کننده موشک شاتل فضایی استفاده می شود. این ترکیب همچنین می تواند به عنوان یک ماده افزودنی برای سوخت مایع موشک استفا

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>