اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پلاستیک

آبکاری پلاسیتک را با فلزات مختلفی می توان انجام داد. وقتی نیاز به بهبود رسانایی الکتریکی است، مس گزینه مناسبی است. آبکاری طلا یا نقره نیز برای زیبایی محصول مناسب است. آبکاری نیکل نیز در سطح وسیعی در صنایع مختلف استفاده می شود. فواید آبکاری با برخی فلزات به شرح زیر است:

طلا

بدیهی است که آبکاری طلا ظاهر زیبایی ایجاد می کند. طلا همچنین مزایای دیگری نیز دارد و موجب حفاظت در برابر خوردگی می شود و به کرات برای ایجاد پوششی با رسانایی الکتریکی استفاده می شود. به علاوه خاصیت محافظت گرمایی، آن را برای کاربردهایی که دمای بالایی نیاز دارند مناسب می کند.

نیکل

نیکل به خاطر ظاهر براقی که دارد و نیز سمیت کمتر آن نسبت به کروم می تواند جایگزین آن در صنایع خودروسازی شود. نیکل همچنین در برابر خوردگی و سایش حفاظت ایجاد می کند. آلیاژ دهی نیکل با سایر مواد نظیر تنگستن می تواند سختی نیکل را بیشتر کرده و قابلیت مقاومت آن در برابر خوردگی و سایش را افزایش دهد.

مس

مس شاید شناخته شده ترین مورد برای ایجاد رسانایی الکتریکی است و به همین دلیل پرکاربرد ترین مورد برای فلزی کردن سطوح مواد غیر رسانا است. مزیت اصلی آن هزینه کمی است که در مقایسه با طلا و نقره دارد.

کروم

با اینکه کروم شش ظرفیتی به عنوان ماده ای سرطان زا شناخته می شود و در لیست آلوده کننده های هوا قرار دارد اما هنوز هم از آن در صنعت خودروسازی استفاده می شود. کروم سطح صاف، مقاومت در برابر خوردگی خوب و جذابیت زیبایی ایجاد می کند. با این حال آبکاری با کروم فرآیند پیچیده ای دارد که می تواند تا 30 مرحله داشته باشد.

چالش های آبکاری پلاستیک

چالش اصلی آبکاری پلاستیک نارسانا بودن الکتریکی پلاستیک است. بنابراین یونهای فلزی با بار الکتریکی که با جریان DC تولید شده اند در طی فرآیند آبکاری به قطعه پلاستیکی نمی چسبند. در نتیجه، لازم است قبل از اجرای فرآیند آبکاری سنتی، سطح آن با رسوب یک فیلم رسانا آماده شود که این کار به روش های مختلفی انجام می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>