اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پلاستیک

افزایش محدودبیت استفاده از پلاستیک و کامپوزیت های پلاستیک در طیف وسیعی از فرآیندهای تولیدی منجر به تقاضای بیشتر آبکاری پلاستیک شده است. آبکاری پلاستیک با فلز ظاهر پلاستیک را زیباتر کرده و حس کیفیت بالاتری را به بیننده می دهد. در نتیجه گاهی برای جلوه بصری بهتر انتخاب می شود.

به علاوه آبکاری روی پلاستیک ابزاری موثر برای حفظ سطح در مقابل خوردگی است و آن را نسبت به خرابی و مواد شیمیایی مقاوم می کند. گاهی می تواند باعث افزایش قدرت و پایداری پلاستیک نیز شود.

همانطور که در صنعت خودرو مشاهده شده، مزیت اصلی آبکاری روی پلاستیک این است که می تواند ظاهر لایه سطحی را بهبود دهد. اکثر پلاستیک های صنعتی دارای دو لایه آبکاری هستند. در حالی که پلاستیک های رنگ شده جذابیت بالایی دارند اما درخشندگی آنها کم است. با اینکه آبکاری با کروم از دیرباز تکنیک رایجی بوده است اما خطراتی که برای سلامتی دارد باعث شده که تولید کنندگان به سمت پوشش های جایگزین نظیر نیکل بروند.

آبکاری پلاستیک به آن ترکیب امکان رسانایی الکتریکی می دهد که البته این ویژگی برای تولید کنندگان اتومبیل، هواپیما و سایر محصولات بی ارزش است. همچنین می تواند از آسیب دیدن پلاستیک در مقابل نور و خورده شدن آن جلوگیری نماید. همچنین به کنترل اتلاف انرژی هم کمک می کند.

معایب آبکاری پلاستیک با فلزات

  • حذف آنها سخت است: حذف آبکاری فلزی سخت است چون گرما می بیند و به سطحی که به آن اسپری شده می چسبد و به همه درز ها و گوشه ها نیز وارد می شود.
  • نیاز به روال تخصصی دارند: این کار نیازمند ابزارها و تجهیزات خاص خودش است. بنابراین آبکاری پلاستیک در منزل و فضاهای غیرتخصصی امکانپذیر نیست و همین موجب افزایش هزینه های این کار می شود.
  • ضخامت کم آبکاری: ضخامت لایه فلزی خیلی نازک است و ممکن است در مقابل اشیای تیز آسیب ببیند.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>