اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رادیوم

عنصر رادیم در طبیعت در مقادیر بسیار اندک یافت می شود. در حالی که امروزه به دلیل فعالیت های انسانی، سطح رادیم موجود در محیط اطراف ما افزایش یافته است. همانطور که بیان شد، عنصر رادیوم سمی بوده و به شدت رادیواکتیو می باشد.

محصول تجزیه رادیوم، یعنی رادون برای ریه و شش ها بسیار کشنده است. از آنجاییکه رادیوم با عنصر کلسیم در ارتباط است، بنابراین می تواند صدمات جدی و جبران ناپذیری را به دلیل جایگزینی در استخوان به وجود آورد. به عبارت دیگر، رادیوم مثل کلسیم در بدن عمل کرده و در استخوان ها ته نشین می شود. حال اگر پرتو های رادیواکتیو مغز استخوان را تحت تأثیر قرار دهند می توانند سلول های استخوانی را تغییر دهند.

دقت داشته باشید که استنشاق، تزریق و یا حتی تماس بدنی با رادیوم می تواند باعث سرطان و یا مشکلات جسمی دیگری مانند زخم، خرابی دندان ها، کم خونی و آب مروارید و سرطان استخوان شود. در حقیقت انرژی منتشر شده از رادیوم، می تواند گاز ها را به یون تبدیل کند. بنابراین بر روی صفحات عکاسی تأثیر می گذارد و می تواند باعث به وجود آمدن زخم بر روی پوست شود. میزان این تأثیرات در واقع به مقدار رادیوم موجود بستگی دارد نه به نحوه ترکیب شیمیایی آنها.

بدین شکل عنصر رادیوم به عنوان عنصری جدید در تاریخ 26 دسامبر سال 1898 میلادی، به ثبت آکادمی علوم فرانسه رسید. لازم به ذکر است که رادیوم خالص در سال 1902 میلادی به وسیله فرآیند الکترولیز محلول کلرید رادیوم به کمک الکترود جیوه و همچنین تقطیر گاز هیدروژن توسط کوری و آندره دبیرن (Andre Debierne) به دست آمده است.

واژه رادیوم از کلمه یونانی ری (ray) به معنای پرتو گرفته شده است. این کلمه به خروج پرتو ها از عنصر رادیوم اشاره می کند. لازم به ذکر است که کشف عنصر رادیوم باعث تغییرات اساسی در دانش بشر در مورد خواص و ساخت ماده شد. بدین صورت، کشف رادیم سبب شناخت و دستیابی به انرژی اتمی گردید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>