اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پولونیم

عنصر پولونیم عنصر شماره 84 جدول تناوبی است. از خواص عنصر پولونیم رادیو اکتیو بودن آن است. این ماده به سرعت در اسید های رقیق حل می شود. اما عنصر پلونیوم به مقدار بسیار کمی در قلیا که از نظر شیمیایی بسیار شبیه است به Bismuth و Tellurium قابل حل می شود. در pH تقریبا 1، یون پولونیم هیدرولیز شده و با اسید هایی مانند اسید اگزالیک، اسید سیتریک و اسید تارتاریک ترکیب می شوند.

از دیگر خواص عنصرپولونیم 210 فلزی و سبک بودن آن است. به طوری که 50% این ماده در هوا و بعد از 45 ساعت قرار گرفتن در دمای 328درجه کلوین بخار خواهد شد.پولونیم یک عنصر رادیواکتیو است که به دو شکل فلزی وجود دارد. شکل آلفا و شکل بتا. به وسیله پراش پرتو ایکس و پراش الکترون ساختار عنصر پلونیوم مشخص شده است.

ایزوتوپ عنصر پلونیوم ساطع کننده آلفا است. نیمه عمر این ماده 138٫39 روز است. یک میلی گرم از این فلز سبک می تواند ذرات آلفا به میزان 5 گرم رادیوم را از خود ساتع کند. در هنگام تجزیه این ماده، انرژی بسیار زیاده ساتع می شود. به طوری که نیم گرم از آن به سرعت به دمای بالای 750 درجه کلوین خواهد رسید.

چند Curie (واپاشی هسته ای در ثانیه) پلونیوم نوری آبی رنگ ساتع می کند.این نور آبی رنگ به آشفتگی و برانگیختگی هوای مجاور منجر می شود. برای شناخت بیشتر عنصر پلونیوم به مدل اتمی بور برای عنصر پولونیم مراجعه کنید.

عنصر پلونیوم عنصری بسیار رادیواکتیو و سمی است. درواقع کار کردن با عنصر پلونیوم بسیار خطرناک است. حتی مقادیر میلی گرمی یا میکروگرمی پلونیوم 210 نیز بسیار خطرناک است. کار با 210Po نیاز به رعایت کامل نکات ایمنی دارد.آسیب های جدی از جذب انرژی توسط بافت های سلولی از طریق ذرات آفا وجود دارد. مقدار مجاز عنصر پلونیوم برای بدن تنها 0.03 میکروکوری می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>