اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رنیم

کاربرد عنصر رنیوم در ساخت کاتالیزور پلاتین-رنیوم کاربرد دارد. این کاتالیزور در ساخت بنزین سوپر و بدون سرب کاربرد دارد.آلیاژ عنصر رنیوم برای قطعات مختلف موتور هواپیما کاربرد دارد.کاربرد عنصر رنیوم به صورت Filament در طیف سنج جرمی و اندازه گیری های یونی صورت می پذیرد.

کاربرد این ماده برای القا خواص مفید به آلیاژ صورت می گیرد. از این ماده به عنوان ماده اضافه شونده به تنگستن و آلیاژ های مولیبدنی استفاده می شود.از ویژگی و خواص عنصر رنیوم در سوپرآلیاژ ها به عنوان یک جزء مهم استفاده می شود. از این عنصر در ساخت موتورهای توربین نیز استفاده می شود و این کاربرد اصلی این عنصر است.

کاتالیزور ها رنیومی در مقابل واکنش های شیمیایی بسیار مقاوم هستند. بنابراین در واکنش های هیدروژنی استفاده می شوند.از خواص عنصر رنیوم به عنوان ماده مخصوص برای اتصالات الکترونیکی استفاده می شود.جهت اندازه گیری دماهای بالا تا 2200 درجه سانتی گراد از ترموکوپل هایی استفاده می شود که آلیاژ تنگستن و رنیوم دارند.از سیم رنیوم نیز می توان در ساخت لامپ های فلاش دوربین عکاسی استفاده نمود.

عنصر رنیوم به دلیل کمیاب بودنش از گران ترین فلزات است. تنها طلا و فلزات گروه پلاتین هستند که از این فلز گرانتر هستند. قیمت رنیوم طی سال های 2003 تا 2006 هزار تا دو هزار دلار برای هر کیلوگرم بود. در سال 2011 میانگین قیمت این فلز به 4575 دلار برای هر کیلوگرم رسید. کاربرد این فلز در ساخت جت های نظامی و موتور موشک ها منجر به اهمیت استراتژیکی این ماده نیز شده است.

تأثیر خواص عنصر رنیوم بر سلامتی

اطلاعات ناچیزی در مورد سمیت رنیوم در دست است. تحریک چشم و پوست از اثرات این ماده بر سلامتی است. این عنصر در غلظت های بالا می تواند منجر به سوختگی گردد.بلع این ماده شیمیایی تحریک دستگاه گوارش را منجر می شود. استنشاق رنیوم باعث تحریک دستگاه تنفسی خواهد شد. بخارات این ماده نیز سرگیجه و خفگی را ایجاد می کند.

چیزی در مورد نحوه رفتار این ماده در خاک، گیاهان و حیوانات مشخص نیست. زیرا عنصر رنیوم در محیط زیست بسیار کم است. هیچ موردی از آلودگی نمک های رنیوم از معدن یا صنعت وجود ندارد. اطلاعات خاصی هم در مورد سمیت محیطی رنیم ثبت نشده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>