اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تانتال

عنصر تانتال عنصر شماره 73 جدول تناوبی مندلیف است. عنصر تانتالیوم خاکستری، سنگین، انعطاف پذیر، و به سهولت نیز قابل تهیه است. از خواص عنصر تانتال می توان به مقاومت در برابر اسید ها اشاره کرد. این ماده همچنین از هدایت الکتریکی و حرارتی خوبی نیز برخوردار است.

این فلز در دمای زیر 150 درجه سانتی گراد از حملات شیمیایی مصون است. این فلز تنها توسط اسید هیدروفلوئوریک، محلول های اسیدی حاوی یون فلورید و تری اکسید سولفور آزاد مورد حمله قرار می گیرد. این ماده نقطه ذوب بالایی نیز دارد. با بررسی مدل اتمی بور برای عنصر تالیم می توان به خواص بیشتری از این فلز واسطه پی برد.

عنصر تانتال به طور طبیعی دو ایزوتوپ دارد. Ta-181 که ایزوتوپی پایدار است. Ta-180 که ایزوتوپ رادیواکتیو (رادیو ایزوتوپ) است. این ایزوتوپ به سرعت به یک ایزومر هسته ای با نیمه عمری بالا تبدیل می شود.

تأثیر خواص عنصر تانتالیوم بر سلامتی

تنفس، خوردن و یا جذب تانتالیم از پوست برای سلامتی مضر است. عنصر تانتال می تواند باعث سوزش چشم و پوست شود. این ماده همچنین غشای مخاطی و مجاری تنفسی را نیز تحریک می کند. البته در مورد اثرات منفی تانتالیوم بر کارگرانی که با عنصر تانتال سر و کار دارند، گزارشی دریافت نشده است.

دوز بالای عنصر تانتالیوم در موش های صحرایی آسیب به مجاری تنفسی را نشان داده است. فلز تانتال در تماس با پوست، ساکن و بی حرکت است.اجازه انتشار این ماده در محیط زیست داده نمی شود، مگر در شرایط خاص و داشتن مجوز. درواقع جهت پیشگیری از ایجاد آلودگی در محیط زیست از انتشار اکسید تانتال (تانتالیم) نیز جلوگیری می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>