اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


هواکره


دی اکسید کربن

دی اکسید کربن از نظر هواشناسی یک گاز بسیار مهم است. این گاز در برابر تابش ورودی نور خورشید شفاف است، اما در برابر تابش خروجی زمینی مات است. این گاز بخشی از تشعشعات زمینی را جذب کرده و بخشی از آن را به سمت سطح زمین بازتاب می کند. این گاز تا حد زیادی مسئول اثر گلخانه ای در سطح کره زمین است.

ازن

ازن یکی دیگر از گازهای مهم گلخانه ای است. اما این گاز در سطح اتمسفر به نسبت های بسیار کوچکی وجود دارد.بخار آب نیز یک گاز متغیر در سطح هوا کره است که با افزایش ارتفاع کاهش می یابد. میزان بخار آب موجود در جو، از خط استوا به سمت قطب ها کاهش می یابد. در مناطق گرمسیری گرم و مرطوب، ممکن است بخار آب چهار درصد حجم هوا کره را تشکیل دهد. در حالی که در مناطق خشک و سرد مناطق کویری و قطبی ممکن است کمتر از یک درصد از حجم هوا کره را تشکیل دهد.

بخار آب بخش هایی از نور خورشید را جذب کرده و گرمای تابشی سطح زمین را حفظ می کند. بنابراین، مانند یک پتو عمل می کند که به زمین اجازه می دهد نه خیلی سرد شود و نه خیلی داغ شود. بخار آب همچنین به ثبات و ناپایداری هوا کمک می کند.یکی از مهم ترین گازهای گلخانه ای، گاز متان است. این گاز از تجزیه ضایعات حیوانی و مواد بیولوژیکی تولید می شود.

آینده هوا کره

پیش بینی تغییرات آینده هوا کره بسیار مشکل است. با این حال، نگرانی زیادی در مورد افزایش دی اکسید کربن و کاهش ازن در جو وجود دارد. دی اکسید کربن یکی از گازهای گلخانه ای مهم است. این گازها مقداری از انرژی خورشیدی را که از زمین تابیده می شود، جذب می کنند و قبل از فرار به فضا، آن را به سطح زمین منعکس می کنند. افزایش سطح دی اکسید کربن در جو، ناشی از سوزاندن سوخت های فسیلی مانند زغال سنگ و نفت، ممکن است منجر به افزایش بسیار زیاد دمای سطح زمین شوند.

کاهش میزان ازن در جو برای اولین بار در اواسط دهه 1980 کشف شد. بعدا مشخص شد که کلروفلوئوروکربن ها (CFC) مواد شیمیایی صنعتی مورد استفاده در مبردها، سوخت های آئروسل و حلال ها مسئول تخریب ازن هستند. از آن زمان استفاده از CFC ها در اکثر کشورهای صنعتی ممنوع شده است، اما اثرات طولانی مدت از دست دادن ازن هنوز مشخص نشده است. بهتر است در حفظ هوا کره نهایت تلاش خود را انجام دهیم، زیرا زندگی انسان ها و بسیاری از موجودات زنده به هوا کره بستگی دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>