اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

هافنیم

عنصر هافنیم 5 ایزوتوپ پایدار دارد. این ایزوتوپ ها شامل 179Hf، 178Hf، 177Hf، 176Hf، 179Hf است. عنصر هافنیوم 30 ایزوتوپ پرتوزا نیز دارد. در بین این ایزوتوپ ها 182Hf با نیمه عمر 2×1015 سال پایدار ترین رادیو ایزوتوپ عنصر هافنیم است.مطالعات تایید نموده اند که اولین پوسته زمین حدود 4.5 میلیارد سال پیش تشکیل شده است. تجزیه و تحلیل شیمیایی دانشمندان از هافنیوم در یک شهاب سنگ نادر مشخص نموده است که این شهاب سنگ از سیارک وستا منشأ گرفته است.

شهاب سنگ ها قطعاتی از مواد اصلی هستند که همه سیارات را تشکیل داده اند. برای این مطالعه، آن ها نسبت ایزوتوپ هافنیم -176 و هافنیم -177 را در شهاب سنگ اندازه گیری کردند. این مطالعه نقطه آغازی برای کشف ترکیب زمین بود.آن ها نتایج به دست آمده را با قدیمی ترین سنگ های کره زمین مقایسه نمودند. تأیید شد که پوسته ای در سطح زمین حدود 4.5 میلیارد سال پیش تشکیل شده است.

تأثیر خواص عنصر هافنیم در سلامتی

فلز هافنیوم به طور طبیعی ایجاد عارضه و ناراحتی نمی کند. اما ترکیبات هافنیوم همگی سمی هستند. شواهد نشان داده است که خطر آن ها محدود است.گرد و غبار هافنیوم خطر آتش سوزی و انفجار ایجاد می کند. هافنیم در آب، محلول های نمکی یا ترکیبات شیمیایی بدن نامحلول است.عنصر هافنیم از طریق تنفس، خوردن و چشم یا تماس پوستی می تواند وارد بدن شود.قرار گرفتن در معرض هافنیم و ترکیبات آن در طولانی مدت باعث حساسیت خفیف چشم، پوست و غشای مخاطی می شود.لازم به ذکر است که قرار گرفتن در معرض هافنیم هیچ علامت و نشانه ای در انسان ایجاد نمی کند.

اکسید هافنیم

اکسید هافنیم (Hafnium(IV) oxide) با فرمول شیمیایی HfO2 ترکیبی شیمیایی است. جرم مولی این ترکیب 210.49 g/mol است. شکل ظاهری این ترکیب پودری سفید رنگ است.

اثرات زیست محیطی هافنیم

اثرات هافنیم بر روی جانوران: اطلاعات کمی در مورد سمیت فلز هافنیم یا گرد و غبار آن بر جانوران موجود است. مطالعات بر روی جانوران نشان داده است که ترکیبات هافنیم باعث سوزش چشم، پوست و غشای مخاطی و نیز آسیب های کبد می شوند.LD50 تتراکلرید هافنیم در موش های صحرایی 2.362 mg/kg است و LD 50 اکسی کلرید هافنیم در این موش ها 112 mg/kg است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>