اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شیمی

واکنش دهنده و فرآورده دو جزء اصلی یک واکنش شیمیایی هستند. واکنش دهنده ها مواد اولیه یک واکنش شیمیایی هستند. فرآورده ها گونه های شیمیایی هستند که پس از اتمام واکنش تولید می شوند.کل جهان از مواد شیمیایی مختلف تشکیل شده است. این عناصر شیمیایی دستخوش تغییرات متعددی می شوند که واکنش شیمیایی نامیده می شود. واکنش های شیمیایی بخش مهمی از زندگی روزمره ما است. به عنوان مثال مکانیسم سوزاندن سوخت به ما اجازه می دهد از اتومبیل استفاده کنیم یا از آن گرما تولید کنیم.

تفاوت بین واکنش دهنده ها و محصولات این است که عامل شروع کننده یک واکنش شیمیایی واکنش دهنده ها هستند. فرآورده ها گونه های شیمیایی هستند که پس از اتمام واکنش یافت می شوند. واکنش های شیمیایی شامل واکنش های اسیدی- باز، واکنش های اکسیداسیون و واکنش های احتراق هستند که فرآورده های مختلفی را ارائه می دهد.

واکنش دهنده ها گونه های شیمیایی هستند که به عنوان ماده اولیه یک واکنش شیمیایی عمل می کنند. واکنش دهنده ها در طول پیشرفت یک واکنش شیمیایی مصرف می شوند. در پایان واکنش، هیچ یک از آنها ممکن است در مخلوط واکنش وجود نداشته باشد اما گاهی اوقات برخی از واکنش دهنده ها ممکن است در انتها وجود داشته باشند.

واکنش دهنده ها می توانند بی رنگ یا رنگی باشند. بسته به نوع و شرایط واکنش، آنها می توانند در انتها فرآورده های بی رنگ یا رنگی ایجاد کنند. واکنش دهنده های یک واکنش شیمیایی می توانند در فاز جامد، فاز مایع یا فاز گازی باشند. با توجه به نوع واکنش، آنها متفاوت هستند.

از دیدگاه شیمی واکنش دهنده ها مواد شیمیایی هستند که با هم ترکیب شده و یک ماده جدید تشکیل می دهند. به عنوان مثال، هوا از مواد شیمیایی مانند هیدروژن و اکسیژن تشکیل شده است. نمک، متشکل از مخلوطی از عناصر شیمیایی سدیم و کلرید است. این عناصر منحصر به فرد برای تشکیل ترکیبات شیمیایی جدید تحت واکنش شیمیایی قرار می گیرند. علاوه بر عناصر شیمیایی، مواد پیچیده تر مانند ترکیبات نیز می توانند به عنوان واکنش دهنده ها باشند.

جوش شیرین از اجزای زیادی از جمله سدیم، هیدروژن، کربن و اکسیژن تشکیل شده است. واکنش بین هیدروکسید سدیم و دی اکسید کربن شیمیایی است. دی اکسید کربن از یک کربن و دو مولکول اکسیژن تشکیل شده است. هنگامی که با این واکنش دهنده های شیمیایی ترکیب می شود، بی کربنات سدیم یا چیزی که به عنوان سودا شناخته می شود، ایجاد می شود.

شیمیدانان این واکنش ها را به صورت یک معادله شیمیایی به شیوه ای مجزا می نویسند. معادلات شیمیایی برای نشان دادن جهت واکنش از پیکان استفاده می کنند. این معادلات همچنین استفاده از سایر ترکیبات واکنش را نشان می دهند. کاتالیزورها، آنزیم ها، دما و سایر عواملی که می توانند بر روی برهم کنش مواد شیمیایی تأثیر بگذارند در معادله گنجانده می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>