اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

هواکره

مانند سطح خشکی (لیتوسفر) و آب (هیدروسفر)، هوا کره یا اتمسفر نیز جزء لاینفک زمین است. در مقایسه با شعاع زمین، هوا کره تنها یک لایه بسیار نازک از گازها به نظر می رسد. با این حال، به دلیل نیروی گرانش، این گازها از سطح زمین جدا نمی شوند.

اتمسفر زمین حاوی گازهای مختلفی مانند اکسیژن، دی اکسید کربن، نیتروژن و غیره است. گیاهان برای زنده ماندن به دی اکسید کربن نیاز دارند. در حالی که حیوانات و بسیاری از موجودات دیگر برای زنده ماندن به اکسیژن نیاز دارند. اتمسفر این گازهای حیاتی را برای تمام موجودات روی کره زمین تامین می کند.

همه اشکال حیات بر روی سطح زمین برای انجام فرایندهای بیوفیزیکی خود نیاز به محدوده خاصی از دما و محدوده خاصی از فرکانس های تابش خورشید دارند. هوا کره فرکانس های خاصی را جذب کرده و فرکانس های دیگری از تابش خورشیدی را از خود عبور می دهد. به عبارت دیگر، اتمسفر میزان تابش خورشید به سطح زمین را تنظیم می کند.

جو همچنین دمای سطح زمین را در محدوده خاصی نگه می دارد. در صورت نبود هوا کره تغییر دمای شدید بین روز و شب روی سطح زمین وجود خواهد داشت. همچنین اگر اتمسفر بر روی سطح کره زمین وجود نداشته باشد، اشعه مضر فرابنفش خورشید به سطح زمین می رسد و بسیاری از زندگی ها را نابود می کند. اتمسفر همچنین از سطح زمین در برابر اجسام فرازمینی مانند شهاب سنگ هایی که هنگام عبور از جو به دلیل اصطکاک می سوزند، مراقبت می کند.

اتمسفر ترکیبی از گازهای مختلف است. علاوه بر این حاوی تعداد زیادی ذرات جامد و مایع است که در مجموع «آئروسل» نامیده می شوند. برخی از گازها ممکن است به عنوان اجزای دائمی جو در نظر گرفته شوند که به نسبت ثابت باقی می مانند. سایر اجزای تشکیل دهنده اتمسفر از نظر مکان و زمان متفاوت هستند. اگر ذرات معلق، بخار آب و سایر گازهای متغیر از جو حذف شوند، هوای خشک در سراسر زمین تا ارتفاع حدود 80 کیلومتری، به صورت بسیار پایدار وجود خواهد داشت. جدول زیر ترکیبات هوا کره را برای شما ارائه می دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>