اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ایتریم

هفت ایزوتوپ عنصر ایتربیم به طور طبیعی وجود دارد. این ایزوتوپ ها عبارتند از: 172Yb، 171Yb، 170Yb، 168Yb، 174Yb، 173Yb، 176Yb. در این میان 174Yb فراوان ترین ایزوتوپ با فراوانی طبیعی 31٫8% است. برای این عنصر 22 ایزوتوپ رادیو اکتیو نیز شناسایی شده است. پایدارترین آن ها Yb-169 با نیمه عمری برابر با 32٫026 روز و Yb-175 با نیمه عمری برابر با 4٫185 روز و Yb-166 با نیمه عمری برابر با 56٫7 ساعت است. سایر ایزوتوپ های رادیو اکتیو این ماده نیمه عمری کمتر از 2 ساعت دارند. نیمه عمر بیشتر آن ها حتی کمتر از 20 دقیقه است.

همچنین این عنصر 6 حالت متا نیز دارد که پایدار ترین آن mYb-169 است. ایزوتوپ عنصر ایتربیم به صورت وزن اتمی از 150.955 برای Yb177 تا 179.952 برای Yb-780 مرتب شده اند. حالت فروپاشی اولیه بعد از فراوان ترین ایزوتوپ Yb-174 الکترون گیری است. حالت اولیه پس از آن حذف بتا است. محصولات فروپاشی اولیه قبل از Yb-174 ایزوتوپ های عنصر 69 (تالیوم) است. محصول اولیه بعد از آن ایزوتوپ های عنصر 71 است.

همانطور که پیش تر نیز گفته شد، در جدول تناوبی مندلیف عناصر مختلفی جای گرفته اند. عناصر موجود در جدول تناوبی از لحاظ خواص فیزیکی و شیمیایی با یکدیگر تفاوت دارند. وجود این تفاوت در خواص آنهاست. ویژگی و خواص متفاوت، کاربرد متنوع عناصر را به وجود آورده است. اغلب عناصری که در یک گروه از جدول تناوبی مندلیف قرار گرفته اند خواصی شبیه به هم نیز دارند.

برای شناخت جایگاه عناصر می توان به جدول تناوبی مندلیف مراجعه نمود. در این جدول تمام عناصر جایگاه مخصوص به خود را دارند. در واقع عناصر در گروه ها و دوره هایی مرتب شده اند. با شناخت بهتر عناصر جدول تناوبی می توان به کاربرد و ویژگی عناصر بهتر پی برد. بدین صورت گام محکمی در جهت ارتقا علم برداشته خواهد شد.

کاربرد مختلف عناصر در صنعت و سلامت و پزشکی و کشاورزی و…، تنها با شناخت کامل آن ها ممکن خواهد بود. دانشمندان همواره در تلاش بوده اند تا شناخت بیشتری از این عناصر به دست آورند. گسترش بیشتر علم به گسترش و پیشرفت بیشتر بشر می انجامد.

عناصر موجود در جدول تناوبی مندلیف می تواند حالت های مختلفی را داشته باشند. جامد، مایع، گاز، حالت های مختلف این عناصر است. همین طور برخی از عناصر این جدول فلز و برخی نافلز و برخی از عناصر نیز شبه فلز هستند. اهمیت بالای عناصر شیمیایی در زندگی روزمره و صنعت و آینده بشر منجر شده تا نشریه علمی جهان شیمی فیزیک به توضیح و بررسی عناصر بپردازد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>