اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

لوتسیم

عنصر لوتسیم از عناصر شیمیایی جدول تناوبی مندلیف بوده و با نماد شیمیایی Lu شناخته می شود. عدد اتمی عنصر لوتسیم 71 و عدد جرمی آن 174.97 است. از خواص عنصر لوتسیم می توان به رنگ سفید نقره ای و کمیاب بودن آن اشاره نمود.

خواص عنصر لوتسیم موجب شده است تا در تناوب 6 و گروه 3 از جدول تناوبی عناصر قرار گیرد. کاربرد عنصر لوتسیم در آلیاژهای فلزی و فرآیندهای مختلف مشاهده می شود. البته کاربرد تجاری عنصر لوتسیم به دلیل قیمت بالای آن محدود است. ترکیبات عنصر لوتسیم نیز وجود دارند. هر کدام از این ترکیبات کاربرد ویژه ای دارند.

تاریخچه عنصر لوتسیم

نام عنصر لوتتیم از واژه لاتین Lutetia به معنی پاریس گرفته شده است. در سال 1907 شیمیدانی فرانسوی به نام Georges Urbain و Baron Carol Auer von Welsbach کانی شناس اتریشی هر کدام به طور جداگانه موفق به کشف این عنصر شدند. هر دو دانشمند عنصر لوتسیم را در ناخالصی موجود در ایتریم معدنی کشف کردند. اما به عقیده Jean Charles Galissard de Marignac شیمیدان سوئیسی و بیشتر شیمیدانان دیگر این ماده کاملا متشکل از ایتربیم بود.

برای نخستین بار جداسازی لوتتیم ایتربیم Marignac توسط Urbain ارائه شد. و بنابراین افتخار نامگذاری این عنصر به این دانشمند واگذار شد. او نام های neoytterbium(ایتربیم جدید) و lutecium را برای این عنصر انتخاب کرد. در سال 1949 نگارش عنصر 71 به شکل lutetium (لوتسیم) نامگذاری شد.

Welsbach اتریشی نام های cassiopium را برای عنصر 71 که برگرفته از نام نجومی Cassiopeia است و albebaranium را برای نام جدید ایتربیم پیشنهاد نمود. اما اسامی پیشنهادی وی مورد تایید قرار نگرفت. اما هنوز هم بسیاری از دانشمندان آلمانی عنصر 71 را cassiopium می نامند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>