اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

لوتسیم

از خواص عنصر لوتسیم می توان به سیمگون، سه ظرفیتی و مقاومت در برابر فرسودگی اشاره کرد. لوتسیم تقریبا در هوا پایدار است اما در رطوبت نه. این ماده به عنوان سنگین ترین و سخت ترین عنصر خاکی کمیاب به شمار می آید.

به دلیل اینکه تولید این فلز در مقادیر مفید بسیار گران است، کاربرد تجاری بسیار کمی دارد. کاربرد عنصر لوتسیم پایدار در پالایشگاه ها و به عنوان کاتالیزور در کراکینگ بنزین صورت می گیرد. این ماده در دسته لانتانیدها قرار داشته و عنصری از فلزات واسطه داخلی است. برای شناخت خواص عنصر لوتسیم می توان مدل اتمی بور برای عنصر لوتسیم را بررسی نمود.

ایزوتوپ عنصر لوتسیم (لوتتیم)

در طبیعت تنها یک ایزوتوپ عنصر لوتسیم یعنیLu-175 پایدار است. فراوانی این ایزوتوپ طبیعی پایدار برابر با 97,41% است. این ماده 33 ایزوتوپ پرتوزا هم دارد. پایدارترین رادیو ایزوتوپ عنصر لوتسیم، 176Lu با نیمه عمر 3,78 سال و فراوانی طبیعی 2,59%، 174Lu با نیمه عمری برابر با 3,31 سال و 173Lu با نیمه عمر 1,37 سال است. ایزوتوپ های دیگر این ماده دارای نیمه عمری کمتر از 9 روز هستند. نیمه عمر بیشتر آن ها نیز کمتر از نیم ساعت است.

عنصر لوتتیم دارای هشت حالت متا است. ایزوتوپ های لوتسیم از نظر وزن اتمی بین amu 149,973 (150Lu) و amu 961,183 (184Lu) قرار دارند. حالت فروپاشی اولیه قبل از فراوان ترین ایزوتوپ پایدار یعنی 175Lu جذب الکترون است. البته با مقداری ارسال الکترون مثبت و آلفا نیز همراه است. اولین حالت بعد از فروپاشی نیز ارسال بتا است. محصول فروپاشی اولیه قبل از 175Lu ایزوتوپ های عنصر 70 (ایتربیم) و محصولات اولیه بعد از آن ایزوتوپ های عنصر 72 است.

عناصر شیمیایی در گروه ها و دوره هایی مرتب شده اند. با شناخت بهتر عناصر جدول تناوبی می توان به کاربرد و ویژگی عناصر بهتر پی برد. با شناخت بیشتر، مسیر بهتری در جهت ارتقا علم باز خواهد شد. کاربرد مختلف عناصر در صنعت و سلامت و پزشکی و کشاورزی و… با شناخت کامل آن ها امکان پذیر خواهد بود. دانشمندان همواره در تلاش بوده اند تا شناخت بیشتری از این عناصر به دست آورند. گسترش بیشتر علم به گسترش و پیشرفت بیشتر بشر می انجامد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>