اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اتصال سری دیودهای سیگنال:
یکی کاربرد دیگر از دیودهای سیگنال، ساخت منبع ولتاژ تنظیم شده است. دیودها به صورت سری به هم متصل می شوند و یک ولتاژ DC ثابت در دو سر ترکیب دیودی ایجاد می کنند.

مدار8

ولتاژ خروجی دیودها، علی رغم تغییرات جریان کشیده شده توسط ترکیب سری آن ها یا جریان تزریقی منبع DC، ثابت می ماند. مدار شکل زیر، اتصال سری دیودها را نشان می دهد.

اتصال سری دیودها

از آنجایی که افت ولتاژ مستقیم یک دیود سیلیکونی، در مقدار تقریباً 0.7 ولت ثابت است، در حالی که جریان گذرنده از آن با مقادیر نسبتاً بزرگ تغییر می کند، با یک دیود سیگنال بایاس مستقیم می توان یک مدار تنظیم ولتاژ ساده ساخت.

افت ولتاژ روی هر یک از دیودها، از ولتاژ منبع کم می شود تا یک پتانسیل مشخص به بار مقاومتی اعمال شود. برای مثال، در شکل بالا، داریم: 10V-(3×0.7V)=7.9V.

این به آن دلیل است که هر دیود، مقاومت پیوند متناظر با جریان سیگنال کوچک گذرنده از خود را دارد و سه دیود سری، سه برابر مقاومت خواهند داشت.

با اضافه کردن دیودهای سری بیشتر، می توان افت ولتاژ بیشتری را رقم زد. همچنین، دیودهای سری را می توان به صورت موازی با بار قرار داد تا مانند یک مدار تنظیم ولتاژ عمل کند.

در این حالت، ولتاژ اعمالی به مقاومت بار، برابر با 3×0.7V=2.1V خواهد بود. البته می توانیم منبع ولتاژ ثابت مشابهی را با استفاده از یک دیود زنر تولید کنیم.

مقاومت RD برای جلوگیری از افزایش بیش از حد جریان ناشی از حذف بار به کار می رود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>