اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تولیم

در ابتدا به مواد معدنی که از قبل خرد شده اند، هیدروکلریک یا سولفوریک اسید افزوده می شود. در این حالت اکسید های محلول کمیاب به کلرید های محلول یا سولفات ها تبدیل می شوند.فیلترهای اسیدی تا حدودی با هیدروکسید سدیم تا pH چهار خنثی می شوند. سپس عنصر توریم به عنوان هیدروکسید از محلول جدا می شود. در ادامه محلول با اگزالات آمونیوم درمان می شود.

اگزالات توسط پخت و پز به اکسید تبدیل می شود. اکسید ها در اسید نیتریک حل شده که یکی از مؤلفه های اصلی، سریم را حذف کرده که اکسید آن در HNO3 نا محلول است.سپس محلول به وسیله نیترات منیزیم جهت تولید مخلوط متبلور شده از نمک های مضاعف فلزات خاکی کمیاب تصفیه می شود. نمک ها با تبادل یونی جدا می شوند.

طی این فرایند، یون های خاکی کمیاب با مبادله یون های هیدروژن، آمونیوم یا ترکیبات موجود در رزین، روی رزین با تبادل یونی مناسب، جذب می شوند. یون ها پس از آن به صورت انتخابی توسط ماده پیچیده مناسب، شسته خواهند شد.

فن آوری های استخراج و جابه جایی یونی روش نوین جداسازی عناصر خاکی کمیاب هستند. این روش ها هزینه تولید تولیم را کاهش داده اند. این فلز را می توان با روش کاهش اکسید آن به وسیله لانتانیم و به دنبال آن تقطیر فلز تولیم و یا به وسیله کاهش کلسیم در ظروف در بسته تولید نمود. هیچ یک از ترکیبات تولیم از اهمیت تجاری برخوردار نیستند.

عنصر تولیم عنصر شماره 69 جدول تناوبی عناصر است. این عنصر (Thulium) با علامت اختصاری Tm و عدد اتمی 69 در جدول تناوبی شناخته می شود. این ماده در دسته فلزات و از عناصر گروه لانتانید ها است. عنصر تولیوم فلزی دارای درخشش نقره ای رنگی است.

می توان به راحتی با این عنصر کار کرد و با چاقو بریده می شود. این ماده در برابر فرسایش در هوای خشک تا حدودی مقاوم است. از خواص عنصر تولیم انعطاف پذیری خوب آن است. این ماده در گروه عناصر کمیاب جای دارد. برای شناخت بهتر این ماده و آشنایی با خواص شیمیایی آن می توان مدل اتمی بور برای عنصر تولیم را بررسی نمود.

لانتانید ها نام گروهی از عناصر موجود در جدول تناوبی مندلیف است. این عناصر فلزاتی براق با واکنش پذیری بالا و کمیاب هستند. خواص این عناصر مشابه لانتان 57 است. عناصر این گروه نمک های سه ظرفیتی محلول در آب با خواص شیمیایی یکسانی را به وجود می آورند.

این عناصر را می توان احیا نمود. این کار با استفاده از اثر کلسیم و لیتیم بر هالید بدون آب صورت می پذیرد. در مرحله بعد آن را در خلأ ذوب مجدد نموده و باقیمانده مواد احیا کننده تبخیر می شود. همچنین آن ها را می توان از حمام های نمک ذوب شده به صورت الکترولیتی نیز احیا کرد. لانتانید ها می توانند با بعضی ترکیبات آلی املاح آلی نیز تشکیل دهند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>