اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اربیم

از خواص عنصر اربیم فلزی می توان به سه ظرفیتی، چکش خوار و نرم بودن آن اشاره کرد. این فلز واسطه داخلی تا حدودی در هوا مقاوم است. در واقع این ماده به سرعت سایر فلزات کمیاب اکسید نمی شود. نمک اربیم قرمز رنگ بوده و طیف های جذب مشخصی را در نور مرئی، فرا بنفش و نزدیک مادون قرمز به وجود می آورد. برای شناخت بیشتر این ماده به مدل اتمی بور برای عنصر اربیم مراجعه نمایید.

فلز اربیم همانند سایر فلزات خاکی کمیاب (لانتانیدها) است. سسکوئی اکسید این ماده erbia نامیده می شود. خواص عنصر اربیوم تا حدی توسط نوع و مقادیر ناخالصی موجود تعیین می شود. این عنصر هیچ گونه نقش بیولوژیکی شناخته شده ای ندارد. اما برخی بر این باورند که اربیوم موجب فعال شدن متابولیسم خواهد شد.

ایزوتوپ عنصر اربیم

به صورت طبیعی عنصر اربیم دارای 6 ایزوتوپ پایدار است. این ایزوتوپ ها شامل: 162Er، 164Er، 166Er، 167Er، 168Er، 170Er هستند. فراوان ترین این ایزوتوپ ها، ایزوتوپ Er-166 با فراوانی طبیعی 33، 6 % است. برای عنصر اربیوم 23 رادیو ایزوتوپ نیز شناسایی شده است. پایدار ترین آن ها Er-169 با نیمه عمری برابر با 9، 4 روز است. ایزوتوپ Er-172 نیمه عمری برابر با 49، 3 ساعت، Er-160 نیمه عمری برابر با 28، 58 ساعت، Er-165 نیمه عمر 10، 36 و Er-171 نیمه عمری برابر با 7، 516 ساعت دارد.

دیگر ایزوتوپ های رادیواکتیو این عنصر، نیمه عمری کمتر از 3.5 ساعت دارند. حتی بیشتر این رادیو ایزوتوپ ها از نیمه عمری کمتر از 4 دقیقه برخوردارند. همچنین عنصر اربیم دارای 6 حالت برانگیختگی است. پایدار ترین این حالات Er-167 با نیمه عمر t=2,269 است.

حالت فروپاشی اصلی قبل از فراوان ترین ایزوتوپ پایدار Er-166 دریافت الکترون است. حالت فروپاشی اصلی بعد از فراوان ترین ایزوتوپ پایدار، کاهش بتا است. محصول فروپاشی اولیه قبل از Er-166، ایزوتوپ های عنصر 67 (هولمیم) و محصولات اولیه بعد از Er-166 ایزوتوپ های عنصر 69 (تولیم) است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>