اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اربیم

کاربرد عنصر اربیم در فناوری هسته ای در میله های کنترل جذب نوترون صورت می گیرد.کاربرد این عنصر موجب کاهش سختی و افزایش کارپذیری وانادیم می شود؛ هنگامی که با آن آلیاژ تشکیل دهد.ترکیب اربیم اکسید که رنگی صورتی دارد، گاهی برای رنگ دهی به شیشه یا چینی به کار برده می شود. این شیشه ها در ساخت عینک و جواهرات ارزان نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

نوعی فیبر نوری حاوی عنصر اربیم در تقویت کننده های نوری اربیوم دار به صورت فراوان در مخابرات نوری به کار می رود. این ماده در تقویت کننده های فیبری به عنوان یک ناخالص کننده مورد استفاده است.نوعی آلیاژ اربیم-نیکل (Er3Ni) به طور غیر معمولی در دمای محدوده هلیم مایع، دارای ظرفیت گرمایی ویژه بالایی است و در نوعی سردکننده کاربرد دارد.

کاربرد عنصر اربیم به صورت فیلتر عکاسی صورت گرفته و به علت انعطاف پذیری آن، به عنوان ماده ای افزودنی در متالوژی نیز مفید است.عنصر اربیم مانند سایر لانتانیدها مقدار کم تا متوسطی سمیت دارند. اما جزئیات سمیت آن ها به طور کامل منتشر نشده است.

توجه شود که عنصر اربیوم اگر خورده شود کمی سمیت دارد. اما ترکیبات عنصر اربیم سمی نیستند. اربیم فلزی به شکل پودر بوده و ممکن است خطر آتش سوزی و انفجار داشته باشد.با شناخت بهتر عناصر جدول تناوبی می توان به کاربرد و ویژگی عناصر بهتر پی برد و گامی محکم تر در جهت پیشرفت علم برداشت. کاربرد های مختلف عناصر در صنعت و سلامت و پزشکی و کشاورزی و…، تنها با شناخت کامل آن ها امکان پذیر است. دانشمندان همواره در تلاشند تا شناخت بیشتری از این عناصر یافته و به توسعه علم و پیشرفت بشر کمک نمایند.

عناصر جدول تناوبی ممکن است حالت های مختلفی را داشته باشند. جامد، مایع، گاز، حالت های مختلف این عناصر است. برخی از عناصر این جدول فلز و برخی نافلزند. برخی نیز شبیه فلز هستند. به دلیل اهمیت بالای این عناصر در زندگی روزمره و صنعت و همین طور آینده، نشریه علمی جهان شیمی فیزیک به توضیح و بررسی عناصر پرداخته است. برای آشنایی با خواص و کاربرد و تاریخچه عناصر شیمیایی جدول تناوبی می توانید به سایت نشریه علمی جهان شیمی فیزیک مراجعه کرده و اطلاعات خود در این زمینه را گسترش دهید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>