اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اتر

اترها در زمینه های بسیاری مانند تولید داروها، اهداف آزمایشگاهی و نیازهای روزانه مورد استفاده قرار می گیرند. این ترکیبات در پزشکی به صورت گسترده برای درمان بیماری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از موارد استفاده آنها در داروها عبارتند از:

بیهوشی

اترها در جراحی ها به عنوان ماده بیهوشی استفاده می شوند. به دلیل اینکه مایعات فراری هستند، بخارات آنها توسط بیماران استنشاق می شود یا به صورت داخل وریدی تزریق شده و باعث از دست رفتن هوشیاری بیماران قبل از عمل می شوند.به عنوان مثال دی اتیل اتر به عنوان یک داروی بیهوشی قوی استفاده می شود و به عنوان یک داروی ضد درد و همچنین برای رفع گرفتگی عضلات مورد استفاده قرار می گیرد.

اترهای هالوژنه مانند ایزوفلوران و بسیاری دیگراز این اترها به دلیل سمیت کمی که دارند و اشتعال پذیری کم به عنوان بیهوشی مورد استفاده قرار می گیرند. این ترکیبات در درمان بیماری هایی مانند اسکوربوت و التهاب ریه استفاده می شوند.

ضد عفونی کننده

این ترکیبات به عنوان ضد عفونی کننده نیز استفاده می شوند. در جنگ ها از اتر برای ضدعفونی کردن زخم بیماران و جلوگیری از عفونت استفاده می کردند با این حال اکنون کاربرد آنها به عنوان ضد عفونی کننده منسوخ شده است.

داروهای تفریحی

از برخی ترکیبات مانند دی اتیل اترها به دلیل تأثیر مست کننده به عنوان داروهای تفریحی استفاده می شود. این بدان معناست که اترها باعث احساس خوب در معتادان به مواد مخدر می شوند. این ترکیبات در فعالیت های تفریحی مورد استفاده قرار می گیرند زیرا هنگام مصرف در دوزهای درمانی یا بسیار پایین بی ضرر هستند.محلولی که از یک قسمت دی اتیل اتر و سه قسمت الکل (اتانول) تشکیل شده است به عنوان مسکن یا خواب آور استفاده می شود.

موارد استفاده از اتر به عنوان حلال

دی اتیل اتر در آزمایشگاه ها به عنوان حلال آپروتیک استفاده می شود و همچنین اغلب اوقات در واکنشهای گرینیارد به عنوان حلال استفاده می شود. تتراهیدروفوران (THF) یک اتر حلقوی است که معمولا به عنوان حلال در ترکیبات آلی استفاده می شود.این ترکیبات نقطه جوش پایینی دارند در نتیجه به عنوان حلال بسیار خوب عمل می کند زیرا می توان آنها را به راحتی پس از واکنش شیمیایی به وسیله تبخیر حذف کرد.

دی متیل اتر (DME) در آب کاملا قابل اختلاط است و به عنوان حلال در باتری های لیتیوم استفاده می شود. دیوکسان یک اتر حلقوی است که در آب محلول است و به عنوان حلال در آزمایشگاه های سنتز مواد شیمیایی به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>