اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اتر

اترها به دلیل خواص بویایی و ارگانولپتیکی در صنعت عطرسازی مورد استفاده قرار می گیرند. آنها طعم هایی برای انواع غذا و داروها، مانند غذاها و نوشیدنی هایی که بر پایه میوه تولید می شوند از جمله دسرها، مربا میوه، ماست، بستنی، آدامس یا حتی برخی از داروها ارائه می دهند.

برخی از ترکیبات جدید اتری مانند دی اتیل اتر در تهیه عطرها و محصولات معطر مانند صابون ها، شوینده ها و مواد خانگی و روغن های ضروی و داروها مفید هستند. به عنوان مثال متوکسی-33-هگزانتیول یک طعم دهنده گریپ فروت است و به نوشیدنی ها طعم میوه ای می دهد.

برخی از اترها در تولید اسانس های گوشت مانند استفاده می شود تا طعم گوشتی معمولی را به غذاهایی مانند سوپ و آب گوشت، چاشنی ها، میان وعده ها، سس ها یا غذاهای آماده بدون سبزیجات بدهد. متوکسی بنزن (آنیسول) معمولا به عنوان یک ترکیب برای پخش عطر در اسانس دانه های انیسون استفاده می شود.

اترهای سلولزی پلیمرهایی هستند که به طور گسترده ای در صنایع رنگ به عنوان محافظ مورد استفاده قرار می گیرند. از آنجا که زیست تخریب پذیر هستند به عنوان چسب، سرامیک، در صنایع غذایی و دارویی برای ارائه رنگ به غذا و داروها مورد استفاده قرار می گیرند.

گلیکول اتر به عنوان حلال در رنگ های اسپری استفاده می شود زیرا در هوا خشک نمی شود. به دلیل خشک شدن آهسته، رنگ صاف و بی عیب و نقصی به خودروها می دهد.

اترها به عنوان مواد پاک کننده در زندگی روزمره ما استفاده می شوند. به عنوان مثال گلیکول اتر به عنوان پاک کننده شیشه، فرش، کف و غیره استفاده می شود وهمچنین به دلیل اینکه اترها ترکیبات بسیار فراری دارند بخار آنها به عنوان حشره کش و میکروارگانیسم های خاک استفاده می شود.

دی متیل اترها برای تولید محصولات آرایشی استفاده می شوند. دی متیل اترها (DME) به عنوان مبرد با دی اکسید کربن در سیستم تهویه برای زیرساخت های زمینی استفاده می شود. کاربردهای مهم دیگر آنها به عنوان محرک اسپری آئروسل است. امروزه دی متیل اترها به عنوان سوخت جایگزین موتورهای دیزلی مورد استفاده قرار می گیرند زیرا در طبیعت قابل بازیافت هستند.

علاوه بر ترکیبات ساده ای مانند دی متیل اتر، دی اتیل اتر، متوکسی بنزن و غیره برخی ترکیبات پیچیده اتری نیز وجود دارد که به عنوان ترکیبات بسیار مفید در دنیای امروزی مورد استفاده قرار می گیرند.

اترهای تاجی ترکیبات شیمیایی هستند که از چندین گروه اتر به صورت چرخه ای تشکیل شده اند. اترهای تاجی برای حل مواد یونی مانند پرمنگنات پتاسیم در حلال های آلی مانند ایزوپروپانول استفاده می شوند زیرا دارای حفره هایی با اندازه های مختلف هستند، به همین دلیل امکان اتصال کاتیون های خاص و حل شدن با درجه انتخابی بالا را فراهم می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>