اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

هولمیم

عنصر هولمیوم یک عنصر فلزی خاکی سه ظرفیتی است. از خواص عنصر هولمیم این است که در بین تمامی عناصر طبیعی دارای بیشترین گشتاور مغناطیسی است. البته این ماده خصوصیات مغناطیسی غیر عادی دیگری نیز دارد. در صورت ترکیب عنصر هولمیم با ایتریوم، ترکیباتی تولید می شوند که به شدت مغناطیسی هستند. این ماده در دسته لانتانید ها قرار داشته و عنصری نسبتا نرم و چکش خوار است.

این ماده در هوای خشک و در فشار و دمای معمولی تاحدودی پایدار و در برابر فرسایش نیز مقاوم است. لازم به ذکر است که این ماده در هوای مرطوب و در دمای زیاد به سرعت اکسید می شود. اکسید این ماده به رنگ زرد کم رنگ است. هولمیم فلزی در حالت خالص درخششی نقره ای رنگ دارد. برای شناخت بیشتر خواص و کاربرد عنصر هولمیم می توان به مدل اتمی بور اشاره نمود.

ایزوتوپ عنصر هولمیم

فلز هولمیم تنها یک ایزوتوپ پایدار به نام 165Ho داراست. همچنین برخی از ایزوتوپ های رادیو اکتیو مصنوعی این ماده نیز شناسایی شده اند. پایدارترین این رادیوایزوتوپ ها، ایزوتوپ عنصر هولمیم -163 است و نیمه عمری برابر با 4570 سال دارد.

فلز هولمیوم به آرامی در هوا لکه دار شده و به راحتی هم می سوزد و ترکیب اکسید هولمیم (III) ایجاد می کند.هولمیوم عنصری کاملا الکتروپوزیتیو است. این ماده به طور کلی سه ظرفیتی است. عنصر هولمیم به آرامی با آب سرد و خیلی سریع با آب گرم وارد واکنش می شود. در این صورت هیدروکسید هولمیوم ایجاد خواهد شد.

فلز واسطه داخلی هولمیوم با تمام هالوژن ها می تواند وارد واکنش شود.هولمیم در اسید ها حل می شود. عنصر هولمیوم به راحتی در اسید سولفوریک رقیق حل شوده و محلول هایی حاوی یون های زرد (Ho (III تشکیل می دهد که به صورت کمپلکس وجود دارند.متداول ترین حالت اکسیداسیون هولمیوم 3+ است. این ماده در محلول به صورت Ho+3 وجود داشته و توسط 9 مولکول آب احاطه شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>