اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

هولمیم

محلول اکسید هولمیوم 4٪ در اسید پرکلریک 10٪، به عنوان یک استاندارد کالیبراسیون نوری به طور دائم در یک کووت کوارتز ذوب شده است.این عنصر بیشترین مقاومت مغناطیسی را نسبت به سایر عناصر داراست. بنابراین کاربرد عنصر هولمیم برای ایجاد قوی ترین میدان های مغناطیسی تولید شده مصنوعی صورت می گیرد.

هولمیم می تواند نوترون های شکافت یافته هسته ای را جذب کند. بنابراین از آن به عنوان سوخت برای تنظیم راکتورهای هسته ای استفاده می شود.گارنت آهن ایتریوم دوپ شده هولمیم (YIG) و فلوراید لیتیوم ایتریوم (YLF) در لیزر های حالت جامد کاربرد دارند. Ho-YIG در تجهیزات مایکروویو نیز کاربرد دارند. کاربرد ترکیبات هولمیم در مصارف پزشکی، دندان پزشکی و فیبر نوری نیز صورت می گیرد.

هولمیوم از مواد رنگی است که برای شیشه استفاده می شود. با کاربرد عنصر هولمیوم رنگ زرد یا قرمز ایجاد می شود.شیشه های حاوی محلول های اکسید هولمیم دارای قله جذب نوری تیز در محدوده طیفی 200 تا 900 نانومتر هستند. بنابراین می توان از آن ها به عنوان استاندارد کالیبراسیون برای اسپکتروفتومتر های نوری استفاده نمود.

خطرات عنصر هولمیم

باید گفت که این ماده نقش بیولوژیکی در انسان ندارد، اما نمک های آن قادر به تحریک متابولیسم هستند. انسان ها به طور معمول تنها حدود یک میلی گرم از کاربرد عنصر هولمیم در سال مصرف می کنند.گیاهان نیز نمی توانند به راحتی هولمیوم را از خاک دریافت نمایند. محتوای هولمیم برخی از سبزیجات محاسبه شده است. مقدار این ماده به 100 قسمت در تریلیون رسیده است.

خطرات عنصر هولمیم

مقادیر زیاد نمک هولمیم در صورت تنفس، مصرف خوراکی یا تزریق، منجر به آسیب جدی می شود. البته اثرات بیولوژیکی هولمیم برای مدت زمان طولانی مشخص نبوده ولی از سمیت حاد کمی برخوردار است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>