اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تربیم

کاربرد عنصر تربیم به دلیل کمیاب بودن و قیمت بالا در صنعت گسترش زیادی ندارد. در ادامه به برخی از کاربرد های عنصر تربیم اشاره شده است.کاربرد عنصر تربیوم به عنوان ماده تخریب گر در فلوراید کلسیم، تنگستات کلسیم و مولیبدات استرانسیم صورت می گیرد. این مواد در دستگاه های حالت جامد استفاده می شوند. این ترکیبات به همراه ZrO2 به عنوان تثبیت کننده بلوری سلول های سوختی استفاده می شوند که در دمای بالا کار می کنند.

کاربرد عنصر تربیوم در آلیاژ ها و در تولید دستگاه های الکترونیکی نیز دیده می شود. از این عنصر به عنوان یک جز در محرک ها، سیستم های سونار نیروی دریایی، سنسور ها، در دستگاه SoundBug (اولین کاربرد تجاری آن) و سایر دستگاه های مغناطیسی مکانیکی استفاده می شود.

جالب است بدانید Terfenol-D یک آلیاژ تربیوم است. این آلیاژ در حضور یک میدان مغناطیسی منبسط یا منقبض می شود. در واقع این بالاترین فشار مغناطیسی در هر آلیاژ است.از خواص عنصر تربیم برای تشخیص آندوسپور ها نیز استفاده می شود. زیرا این ماده به عنوان سنجش اسید دیپیکولینیک بر اساس نور لامپ عمل می کند.

بورات تربیم سدیم از ترکیبات عنصر تربیم است. این ماده به عنوان ماده لیزری به کار می رود که در 5460 آنگستروم نور هم نوسان ساطع می کند.پوشش تربیوم، آهن، کبالت در CD و DVD برای ذخیره سازی مطالب مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد عنصر تربیم در لامپ ها

کاربرد تربیوم در ترکیبات فسفر سبز در لامپ های فلورسنت و لوله های تلویزیون رنگی وجود دارد. بورات سدیم تربیوم در دستگاه های حالت جامد نیز استفاده می شود. فلورسانس درخشان موجب می شود تا تربیوم به عنوان یک پروب در بیوشیمی استفاده شود. جایی که در رفتار خود تا حدودی شبیه کلسیم است.

فسفر های سبز تربیوم با فسفرهای آبی دو ظرفیتی یوروپیم و فسفر های قرمز سه ظرفیتی یوروپیم ترکیب می شوند. به این ترتیب فناوری روشنایی سه رنگ فراهم خواهد شد. این کاربرد بزرگ ترین کاربرد عنصر تربیم در جهان است. روشنایی سه رنگ برای مقدار مشخصی از انرژی الکتریکی خروجی نور بسیار بیشتری نسبت به روشنایی رشته ای فراهم می کند.

خطرات

تمامی ترکیبات عنصر تربیم را باید به شدت سمی در نظر گرفت. ترکیبات این عنصر چشم را تحریک می کنند. تماس این ترکیبات با پوست نیز منجر به آسیب جدی خواهد شد.گرده فلز تربیم خطر انفجار داشته و در صورت عدم احتیاط لازم آتش زایی به همراه خواهد داشت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>